Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #1 Del Skrevet 22. august 2006 4 mnd gamle lillegutt blir strålende fornøyd hvis han får stå. Fint å sitte på fanget en stund også, evt i vippestolen der "det skjer". Men blir skikkelig sinna dersom han må ligge på gulvet alene. Noen ganger er det helt ok, mens andre ganger blir han helt vill. Dessuten tror jeg nesten han kjeder seg med bare mamma hjemme, blir strålende fornøyd med masse mennesker og liv rundt seg. Supersosial... Har hatt litt festligheter her i helga, så han er blitt vant til å ha mange rundt seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6025727-han-vil-helst-bare-st%C3%A5-og-hoppe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Del Skrevet 22. august 2006 Oj, akkurat som jeg skulle skrevet det selv men min på snart 4 mnd. Han elsker å stå og er da super fornøyd. Men de har bare brusk i beina ennå så det er litt uheldig. Prata med fysio i går om det og hun sa at de har lett for å bli hjulbente og rare i benfasongen hvis de står for tidlig. Obs tenkte jeg da. Det har hemdt at jeg har glemt meg i dag også og latt han stå. Ivrig som fy denne liten krabaten. Elsker å være med på det som skjer og liker ikke å være en liten baby.....hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6025727-han-vil-helst-bare-st%C3%A5-og-hoppe/#findComment-6026540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gayza Skrevet 22. august 2006 #3 Del Skrevet 22. august 2006 Sånn var eldstemannen min. Han begynte å hoppe i fanget da han var 2 mnd og siden ville han ikke sitte. Han kunne sitte litt i vippestolen hvis tv stod på ellers ville han bare hoppe hoppe hoppe. Da han var 4,5 mnd (til jul) så fikk han en hoppestol av bestefar. Den var populær asså. Han ble sinna da han måtte ut av den. Der kunne han hvile føttene når han ble sliten ved å sette seg. Brukte den hver dag men ikke mer enn 5-10 min i gangen. Hardt for ryggen. Men han tok ikke noe skade av denne hoppinga. Snakka med helsesøster om det og hun sa at det var umulig å bremse denne hoppinga og ståinga. Det eneste man kan gjøre er år prøve å begrense det litt. Lurer på om dette har noen sammenheng med hvor tidlig de begynner å gå jeg. Han her var tidlig ute med å gå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6025727-han-vil-helst-bare-st%C3%A5-og-hoppe/#findComment-6026998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammarit Skrevet 22. august 2006 #4 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg har lest i boka "Å Lære - hvordan stimulere ditt barns læring fra 0-6 år'. Der står det at det ikke er påvist noen sammenheng mellom hopping/gåing med små bebier og hjulbeinthet. Videre at barn som stimuleres til å gå/hoppe begynner å gå tidligere. Synes disse fysioterapeutene advarer mot alt som føles naturlig....(irritert :-) min gutt på 4 måneder får hoppe og 'gå' mye og sitte oppstøttet. det trives han godt med. så får vi se om han blir en hjulbeint pukkelrygg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6025727-han-vil-helst-bare-st%C3%A5-og-hoppe/#findComment-6028085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 22. august 2006 #5 Del Skrevet 22. august 2006 Hei! Sånn er gutten min å. Han begynte å ville hoppe på fanget rundt 3-mnd. alderen tror jeg (om ikke tidligere), og er nå 7 mnd. og elsker det enda=) Han er også veldig sosial, og vil helst sitte og være sammen med voksne hele tiden (og ikke ligge alene lenge på lekematta). Syns ikke det er så enkelt å begrense hoppingen, og han blir jo suuuper glad når han får håppe på fanget=) Men selvsagt må enn jo begrense det litt. Noe positivt er jo at mamma og pappa (og andre som hopper med gutten) blir kjempe sterk i armene...hihihi. Gutten min vil samtidig også gjerne bli bert mye, og merker det veldig godt på arm-musklene ja=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6025727-han-vil-helst-bare-st%C3%A5-og-hoppe/#findComment-6028283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. august 2006 #6 Del Skrevet 22. august 2006 Sander vår startet også med å stå i fanget allerede mellom 2 og 3 mnd. Ville ikke sitte og slettes ikke ligge på gulvet. Min erfaring er: bare la han stå, hva er vell bedre enn et smilende baby-fjes? Likevell bør du være med så han ligger noe på gulvet for å styrke ryggen. Blir han sinna så tøy grensene litt før du tar han opp.. Du er sjefen.. Men det er bedre med mange korte ganger enn en laaaang gang på golvet. Vi var ikke flinke til å la gutten vår ligge på golvet, spes. magen, det ressulterte i at når han var 6 mnd. fikk vi fysioterapi for å trene meg i teknikker og tolmodighet.. Ser at i første svaret blir det nevnt hjulbenhet og brusk..?? Jeg forhørte meg også med fysioterapeut (barnefysio.) som sa at det er ikke skadelig det grann så lenge barnet selv får bestemme. Når det er så lite og står i fanget så støtter jo vi og vi merker på barnet vårt når det svikter i knærne og begynner å bli slitent ---DA fortsetter vi ikke, selv om barnet synes det er morsomt fremdeles. Gå-stol og hoppe-stol er ikke anbefalt ifølge fys. for da har ikke vi den samme kontrollen, dessuten så har det lett for å bli "barnevakt" i en mengde hjem fordi barnet synes det er så morsomt. Vi lånte likevell en gå-stol av en kamerat, det var kjempe-gøy, men vi hadde aldri mer enn 5 min. max 2 ganger daglig. -Det å kjede seg med bare mamma kan sikkert hende for de fleste, men det er jo sundt å kjede seg innimellom, da kommer kreativiteten frem og de lærer etterhvert å underholde seg selv. Sander her er også bestandig mye lettere å ha med å gjøre om det skjer litt, er vi alene blir det mere mas. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6025727-han-vil-helst-bare-st%C3%A5-og-hoppe/#findComment-6030201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå