Gå til innhold

Desember: Bæremeis.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi prøvde bæremeis for et par uker siden. Sina stråla som ei sol, og syntes tydeligvis at det var skikkelig gøy å komme så høyt opp:) Var en gammel Bergans vi prøvde, mamma og pappa sin faktisk fra da jeg var lita:) de er nok litt bedre polstra nå, så vi kjøper en ny en etterhvert. Funka bra for en liten prøvetur i hvertfall, og Sina sovna til og med:) Crazywoman; har hørt at de kan brukes fra 6 mndr, men det tror jeg egentlig er litt tidlig. Sina sitter selv nå, men hadde hun ikke klart det så tror jeg ikke det hadde vært særlig komfortabelt for henne..

Gikk inn på nettsidene til Bergans nå, og der stod følgende:

Barn må ikke bæres i bæremeis før de kan sette seg opp selv og sitte uten støtte. Klarer ditt barn å sitte uten støtte i 10 min. kan det sitte i bæremeisen i 10 min. Klarer barnet å sitte i 4 timer kan det sitte i bæremeisen i 4 timer. Generelt bør ikke barn bæres i bæremeis før de er ca. 9 måneder eller veier rundt 7 kg, men tidspunktet er veldig avhengig av ditt barns fysiske kapasitet.

Annonse

Her sitter Adriana selv og setter seg opp fra krabbenede stilling så burde ikke være no problem her....

Jeg leste nøye igjennom det som sto før jeg kjøpte den og spurte på HS i dag og hun mente siden Adriana er så sterk i ryggen burde det gå fint...

Jeg betalte 1700 tror jeg men vet det finns maaaange forskjellige og mange forskjellige priser....

Me har kjøpt ein Bergans Junior favoritt (kr 1999,-) – er vel ganske lik din berre ein litt enklare utgåve. Veslegut er kjempestolt når han får sitja i han. (Guten sett seg opp og sit sjølv.) Har til nå bruka han på ein liten sundagsfjelltopptur – så utruleg herleg å endeleg kunna gå i terreng att og sleppa å vera avhengig av vognveg  Har bruka han fleire gonger i butikken og rundt på småærend. Kjem fint med då gutungen er blitt vognlei. Han har sove i han men då ser det ikkje akkurat ut som om han ligg for godt. Synes det blir litt tungt å gå med han for lenge, men så er jo ikkje det så rart når han nærmar seg 10 kg og ikkje sit stilt. (Faren som bærer han på fjelltur ja.) Trur nok du får mykje glede av meisen. Ser systera mi med minstemann på 1 år har sin gamle bergans i bruk nærmast dagleg.

Vi har en bergans junior favoritt som vi kjøpte til storesøster for 1,5 år siden. Har prøvd even en gang i den, men han ble litt kort synes jeg (even altså). Hele gutten min forsvant jo nedi den:-) Vi bet. 2000kr for vår, men er ikke helt fornøyd. Synes jeg bærer mye med skuldrene og for lite på hoftene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...