Gå til innhold

Lorang

Mamma til verdens beste barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å nei...........jeg som håpet og håpet!

Jeg har ikke fått mensen tilbake etter fødselen jeg! Kan kanskje ha noe med at jeg begynte på minipillen på 6 ukers kontrollen?

Jeg skal krysse fingre for deg til torsdag!

Jeg har arbeidet 5 timer i dag, så derfor har jeg vært litt fraværende! Men, jeg tenkte faktisk på deg da jeg gikk tur med snuppa isted :) Siden jeg har vært vekk fra henne HELE 5 timer i dag......hehe......så har det blitt masse kos og lek etter at jeg kom hjem. Nå er hun vel i seng!

Hvordan ser en dag ut hos dere? Jeg lurer egentlig på hva du gjør med Lille. Er han oppå deg hele tiden, eller er han flink til å leke for seg selv? Det er ikke mye "fri" jeg får. Ida vil helst ligge ved siden av meg å leke. Går jeg ut av rommet blir det fort "mas". Ofte tar jeg henne med i en sitte stol, og da er det helt ok at jeg henger opp tøy og tømmer oppvaskmaskin etc... Hun kan leke i lekegrinden alene, men ikke uten at hun har klaget litt. Er hun trett er det ikke noe problem å legge henne i vognen / lekegrinden for å få henne til å sove - hun sovner inn av seg selv.

Grunnen til at jeg spør hvordan dagen din/deres er, er at jeg er redd for at jeg overstimulerer Ida. At jeg må bli flinkere til å bare la henne klage og "greie seg selv".

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6025484-lorang/#findComment-6028909
Del på andre sider

Hei igjen, da var lille ferdig badet og massert og sitter hos pappaen og spiser kveldsmelk. Roen begynner såvidt å senke seg hos oss endelig! Uff, vært skikkelig trist jeg! For noen dager siden var jeg helt fortvilet og visste ikke hvordan jeg skulle klare ett svangerskap til. Nå er jeg helt knust fordi testen var negativ... Så i kveld har jeg grått noen timer gitt...

Hjalp å bade Lille litt da:) Han er så søt når han blir massert, bare ligger å smiler og koser seg!

Dagene våre begynner å bli ganske ganske greie nå, etter ferien har vi stort sett gjort dette:

0600: Alexander våkner og spiser, bruker vel ca 30 min, skifter bleie og legger oss i vår seng.

1000-1030: våkner og bare smiler til meg!! Spiser igjen og etterpå er det bare å legge han i lekegrinden, ligger å leker med babygymmen i alt fra 10-40 minutter, så da er det om å gjøre å få spist frokost for meg og stelt meg litt:)

11:30: Han begynner å bli trøtt og vi må komme oss ut på trilletur, sover noen ganger bare 30 min, andre opptil 1,5 time.

14:00 : Spiser igjen, da er han gjerne supersulten:) Etter dette leker han litt for seg selv igjen omtrent like lenge som i sted, men trenger å sove litt frem til neste mat. Men på dette stellet må jeg gjerne bære han litt og han blir gjerne litt sutrete før maten.

1800: Han spiser igjen, pappaen gir mat mens jeg lager middag til oss og rydder osv, kanskje en tur innom dib:) Vi spiser mens han ligger i lekegrinden og prater og koser seg. Har lekegrinden ved siden av spisebordet, så han har selskap. Noen ganger holder han middagen igjennom andre ganger ikke (ikke i dag selvfølgelig...) Så bør han sove frem litt frem til badet, men det går ikke alltid og det blir som regel til at han er kjempetrøtt når vi skal bade. På dette stellet er han nesten alltid litt sutrete:) Men veldig sosial, så han sliter seg vel ut!

2030: vi begynner å bade, bruker vel 20-30 min på dette og gir han så flasken. Han er som regel overtrøtt og sovner flere ganger mens han spiser stakkars... uff, akkurat nå faktisk, sååååå trøtt vet du:)

Vi må også liggge litt i sengen og prate og kose litt i løpet av dagen, så det går rimelig i ett:) Vasking av flasker og dusj osv må gjøres etter at vi har lagt han, men jeg klager ikke lenger, det er en drømmetilværelse i forhold til mat hver 3 time døgnet rundt....ju-hu...:)

Nå må nok jeg til pers her, bare gråter...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6025484-lorang/#findComment-6030160
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...