mamma`n til petter&ada Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Jeg skal på journalskrivin på Asker og Bærum sykehus i morgen.Noen med noe ærfaring fra det positivt eller negativt....? vet ikke hva jeg skal forvente meg.....
Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Tenkte netopp og spør selv... Skal til J.skrivning i sep. noen som vet?
Duddlidu Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Hva i alle dager er det for noe? Har aldri hørt om dette før, er det noe alle gjør? noen sykehus bare? nå ble jeg nyskjerrig
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 jeg skal nå i september.du får en omvisning på føden viss det er tid til det(ikke vits i og ta med samboer/faren da det ikke alltid var tid for det mente jordmor på)dei vil ha opplysninger om deg nå før du skal føde...så slipper du og ta det viss du evnt.havner inn med rier og må ta det da...herlig og slippe det da...så har dei alt dei trenger vite om deg før fødselen....ikke noe sånn veldige greier...vet at min mor måtte oppgi opplysninger
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 Heisann Det har jeg vært igjennom akkurat fire ganger nå, negativt er det iallfall ikke De går igjennom alt du har fått av papirer i sv.skapet. Ordner slik at alt er klart til fødselen. Vurderer også om du mest sannsynlig er "lav eller høy risiko" fødende... Spørr også om allergier, ønsker hht mat osv. Er det første gangen du føder der, får du/dere også titte litt på fødeavd om det ikke er fullt kaos der selvsagt. Har du spesielle ønsker til fødselen osv kan du ta med et brev som vil bli lagt til journalen din (kan du selvsagt også levere når du kommer for å føde, men det er lurt å forberede seg) Synes selv det er betryggende og koselig med en slik samtale med jordmor før det blir alvor.. alltid noe man lurer på eller bekymrer seg over. Lykke til da. Blir nok en veldig positiv opplevelse.
Duddlidu Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 På sykehuset i tønsberg sender man inn papirer og informasjon om seg selv på forhånd i posten der. Omvisning på føden kan man fål på angitte dager hvis man vil. Da er sikkert sånn journalføring noe som foregår på noen sykehus da Takk for svar, greit å vite hva ting er.
Oliver kom 3009 Skrevet 23. august 2006 #9 Skrevet 23. august 2006 Hei. Jeg var på Asker og Bærum sykehus i går til journalskriving. Det hele var en samtale med en jordmor om hvordan svangerskapet hadde gått og det var satt av tid til spørsmål. Jeg hadde også tatt med meg en ønskeliste om hva slags smertelindring jeg ønsker ol, men den fikk jeg beskjed om å gi til jordmor når vi kommer når fødsel er i gang.I tillegg så fortalte hun om litt av rutinene de har. Ellers så svarte hun på alle spørsmålene mannen min og jeg hadde. Det hele tok en halv time og var ganske positivt. Lykke til =)
RagaMuffinBaby Skrevet 23. august 2006 #10 Skrevet 23. august 2006 hihi, jeg var også på bæreum til journalskriving i går, og jeg kaller også babyen for knerten!skal se vi er der og føder knertene våre samtidig! Syntes det var veldig greit med journalskriving, hadde med meg mannen min, og syntes det var fint også. tok en halvtime, de hentet inn de opplysninger de trengte, jeg fortalte ltit om et par ting ejg ville skulle stå i papirene mine, også fikk vi svar på litt spørsmål ang familierom, hva vi skal ha med osv osv.
Ceciliany Skrevet 23. august 2006 #11 Skrevet 23. august 2006 Noen som vet om det er slik på alle sykehus? Jeg skal føde på Ahus og har ikke hørt noe om journalskriving...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #12 Skrevet 23. august 2006 Rutinene er forskjellige. Jeg skal føde på Lillehammer og vi får tilsendt papirer som vi fyller ut og returnerer til føde avd. Omvisning på føden kommer utenom.
RagaMuffinBaby Skrevet 23. august 2006 #13 Skrevet 23. august 2006 på a-hus sender du inn opplysningene i posten bare.
LadyLay Skrevet 23. august 2006 #14 Skrevet 23. august 2006 Jeg har også termin den 23.08 og var på journalskrivning på Asker og Bærum i dag. Hyggelig opplevelse og greit å ha vært der selv om jeg har vært der tidligere (2 år siden). JM var veldig hyggelig og vi snakket om (som andre innlegg sier) svangerskapet, tidligere fødsel, om jeg hadde noen spm, sykdomshistorie, etc. Det var også greit å ha vært der nå i forkant da de bygger så mye om på sykehuset. Jeg var litt nyskjerrig på hvor jeg skulle henvende meg denne gangen, men det gikk greit:-) Hvem vet, kanskje vi føder samtidig??
LadyLay Skrevet 23. august 2006 #15 Skrevet 23. august 2006 ...en liten skriveleif...terminen min er selvfølgelig 23. september!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå