Gå til innhold

Blir hun for lite stimulert?

Anbefalte innlegg

Har en liten tulle på 6 uker som elsker å ligge å pludre i sitt eget selskap. Hun er blid og førnøyd, smiler og har god øyekekontakt og svarer helt klart når jeg prater med henne. Hun spiser godt, legger fint på seg og sover godt. Har nettopp begynt å sove natta gjennom. Det som er er at hun er den mest tolmodige og fredlige babyen jeg noen gang har vært borti. Hun kan fint ligge på skinnet sitt, våken og for seg selv, uten noen kontakt fra meg opp til to timer uten å klage. Er jo veldig lett å la henne gjøre det da når en har andre unger og stort hus som krever sitt. Men er litt bekymret for at hun kanskje får for lite.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6025120-blir-hun-for-lite-stimulert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel litt vanskelig å si for oss som ikke ser jenta, men jeg vil tro at hun hadde klaget visst hun kjedet seg og trengte mer stimuli...?

Min gutt er ikke like tålmodig, men han kan ligge en stund under babygymen sin og leke seg alene (han er 3,5 mnd), men han gidder det kun et kvarter ca. Jeg bruker å sette meg ned på gulvet sammen med han når jeg legge sammen klær f.eks, da småprater vi mens jeg får gjort litt husarbeid.

Jeg ville nok vært veldig oppmerksom på det, sånn at hun også får sin del selv om hun ikke er den som roper høyest. De trenger kontakt de som ikke sier i fra også. Det er veldig lett at den som ikke gjør noe utav seg blir liggende alene når det er så mange andre som krever deg.

Missforstå meg rett her damer. Hun får masse kos og jeg glemmer henne ikke. Når jeg tar henne opp, blir hun kjempeglad, smiler fra øret til øret og prater masse. Men etter en stund er det tydelig at hun har fått nok og da legger jeg henne ned igjen og fortsetter med mitt. Hun hater feks å ligge på magen og plasserer jeg henne sånn sier hun tydelig fra, illsint som få helt til hun får rullet seg rundt på ryggen og vips så er hun blid og prater med seg selv igjen. Viser ingen tegn til å være understimulert å utvikler seg fint i forhold til alder. Grunnen til at jeg spør, er at jeg aldri har hørt om så små unger som ligger så lenge for seg selv og trives med det.

Hei, hei. Hun blir helt sikkert stimulert nok, virker jo som om du tenker mye på det siden du skriver inn her. Hadde vært verre om du ikke tenkte tanken engang..

Men må jo si at du er utrolig heldig da, som har ei så tålmodig og god jente.

Jeg har begynt å lure på om jenta mi er uvanlig kravstor, er hun våken èn time så bruker hun nok over halparten av tiden på å sutre eller skrike. Skal helst skje noe hele tiden, og er ikke akkurat av det tålmodige slaget. Utrolig slitsomt i lengden. Ikke er hun den som smiler mest heller. Andre som har hatt slik baby??

Jeg er så glad for at du spør om dette. Jeg har en gutt som er 5 uker og akkurat lik jenta di. Han kan også si ifra om han ikke liker det som skjer, men det virker også som om han liker godt å ligge i fred i sitt eget selskap. Siden dette er min første, er jeg redd jeg gjør noe feil ved å la han ligge i fred. Men jeg velger å tro at vi bare er veldig heldige.:o)

Når begynte jenta di å sove hele natta? Gutten min har sovet hele natta et par netter foreløpig. Håper han følger etter jenta di!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...