Gå til innhold

Krybbedød - gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en vugge til å henge i taket over min(vår) seng fra byssanlull. I ettertid har jeg tenkt på en ting.. det er jo ikke egentlig en madrass i den. Øker dette sjansene for krybbedød?

Naboen min mistet sin lille slik, og jo lenger ut jeg kommer i svangerksapet - jo mer tenker jeg på det.

http://www.toffeliten.no/?20478

Noen som vet noe:)?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Byssan Lull spedbarnskøye komplett

Spedbarnskøyen Byssanlull er utviklet for å gi både barnet og foreldrene bedre søvn. Kombinasjonen av jevne og rolige bevegelser i lengderetningen, samt køyens omsluttende egenskap, gjør at Byssanlull er en effektiv måte å få barnet til å sovne på. Og i motsetning til en tradisjonell vugge: Pendlingen varer lenge (selvfølgelig avhengig av hvor høyt det er under taket). Køyen festes i taket, gjerne over foreldrenes seng - da er det enkelt å sette køyen i sving dersom babyen våkner om natten.

men krybedød vet jeg ike noe om..

Skrevet

Vet ikke om det er en sammenheng mellom å bruke denne sengen og krybbedødm. Vår største frykt er at dette skal skje, men man må huske på hvor sjelden krybbedød skjer i våre dager. Leste nylig at det var rundt 11 hvert år..selvfølgelig er det 11 for mye, men liten sannsynlighet når det blir født over 53.000 barn i norge hvert år..

Kos deg med magen og babyen når den kommer:)

Skrevet

Hei!

Det forskningen sier angående krybbedød har ingenting med madrasser å gjøre.

Røyking, at barnet ikke sover på ryggen og at en lar barnet sove sammen med seg i sengen er det som er årsaken til krybbedød.

Skrevet

071106:

De har fremdeles ikke funnet ut at det er årsakene, men de antar at det KAN være NOEN av årsakene til krybbedød.

Skrevet

Det er svigerinnen min som er lege som har fortalt meg dette :) jeg velger å tro på henne, men du får gjøre som du vil :)

Skrevet

Hvis det kan være årsakene er vel det god nok grunn til å holde seg unna dette da... Jeg har gitt beskjed til svigers at så lenge de røyker inne kan de bare glemme at barnebarnet kommer på besøk til dem, særlig de første mnd nettopp pga krybbedød og at passiv røyking kan være en av årsakene. Det er jo uansett ikke sunt!

Skrevet

ja det er jeg redd for også, mine svigerforeldre røyker som noen svampe rinne.. tror dere det er skadelig for babyen å være der en gang hvis de lufter godt ut først?

jeger livredd for det krybbedød greiene, og vet at røykig er en tråd gjennom de tilfellene som har hvert! men hun blir født i november, misten og i julen slipper vi liksom ikke unna å være der oppe, uansett om vi vil eller ikke...

men vi nekster dem å røyke når vi er der da, da går vi!

men tror der en gang skader?

vet det høres naivt ut, men jeg menerdet seriøst assa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...