Gå til innhold

Hva er vitsen med fastlege?????

gutt 07 + baby 09

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere levert urinprøve å fått konstatert graviditet, på det grunnlag at fast legen hadde ferie, å det kom til å gå en stund før jeg fikk time. Fikk beskjed om å ringe igjen å bestille time, når legen var tilbake fra ferie.

Da jeg i dag ringte, hadde fastlegen ikke plass til meg på timelisten sin. Skulle jeg få bestille time i dag, måtte det bli til TURNUSKANDIDAT. Jeg nevnte at de er jo her bare for en periode for så å bli "byttet" ut med nye. Men det hjalp ikke stort.

Ønsker å ha en lege å forholde meg til gjennom hele svangerskapet!!!

HVA ER POENGET MED FASTLEGE DA?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heller ikke noe spesielt fornøyd med fastlegeordningen. Jeg er mye mer tilhenger av å oppsøke ulike spesialister på de ulike områder man har et konkret "problem".

Jeg har også dette svangerskapet valgt å gå til spesialist (et kontor som driver kun med kvinnesykdommer og graviditet). Da føler man seg veldig godt ivaretatt og er trygg på at folkene er oppdatert på området. Og jeg forholdt meg 90% til jordmoren der, selv om legen/gynekologen var inne i bildet i forkant av hver konsultasjon i møte med jordmor for å diskutere nettopp meg. Kan anbefales om det er noe liknende i nærheten av der du bor.

En ekstra bonus er at de har UL utstyr og kan sjekke ting på sparket :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...