7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 PÅ helse kortet mitt skrev legen i dag at symfyse/fundus målet har gått NED.dvs under den røde streken.. har alltid ligget litt over før.... betyr det at magen har begynt å synke eller ? Eller skulle jeg lagt på meg mer siden forrige kontroll.. han sa jo at alt vokste,,men synes det var rart jeg .. for første gang under den røde streken.. Har hatt følelsen av at det presser no innmari nedover om dagen.. stikninger i underlivet etc.. er det normalt tro? sist kontroll var hos samme lege ...
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Det betyr at babyen har begynt å synke ja.. litt tidlig da men.. da går det hvertfall i riktig retning! Var hode festet?
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Hei du! Jeg hadde også sunket på forrige kontroll i uke 33, legen sa at det er normalt pga babyen legger seg ned i bekkenet, og at sf målet derfor ofte synker på slutten. Stikkingene nedover tyder på at din baby skrur seg til i bekkenet ditt. Legen sa at disse målene var veldig omdiskutert akkurat pga at de synker mot slutten:)
Soon2B FØDEKLAR Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Hei:-) jeg var på kontroll i går og fikk akkurat samme beskjed. Jeg har også havnet litt under rød-treken ( ha ligget litt over hele tiden) Jeg har heller ikke lagt på meg noe siden forige kontroll og var litt bekymret for det, men det hadde ikke noe å si på lillebabyen. Hodet hadde festet seg og det forklarer stikkinger i underlivet. Jeg er øm og har litt mensliknende smerter. Jeg har termin 5. oktober...
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 22. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2006 Nei, han sa at det ikke var festet enda.. men regnet vel ikke med at det var så lenge til.. Hmm i følge 3d ul-fyren så burde termin vært satt til 29 sept.. hm hm-- Kanskje han har rett da? i så fall er jeg jo i uke 35 , og skifter til uke 36 på torsdag.. kan jo hende?? hva tror du ?
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 22. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2006 hm har en del mens lignende smerter jeg og .. hadde lagt på meg litt,men det ca 200 gr pr uke bare .. så det tusler jo oppover .. heldigvis får jeg vel si.. for nå er det ikke så mye reserver igjen.. så hvis det skal bli no amming er det greit å få litt synes jeg .. 200 gr pr uke,er det ikke det ungen legger på seg sånn ca nå? i følge bøkene mine i hvertfall..ca 30 gr pr dag.. det er jo bare oppfeting igjen.. he he
OktoberTussi Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 Symfysemålet mitt legger seg også under den rød streken nå (kurven min flater ut litt). Men likevel så vokser det litt da, så legen min mener babyen har det bra og at det er fint at det ser ut som om ungen ikke legger på seg så mye. Jeg har lagt på meg nesten 1 kg siden uke 28 (34 nå), og får masse skryt! Har lagt på meg 6 kg totalt, var forholdsvis slank fra før men langt fra tynn, så jeg er forsåvidt bare glad til at vekten holder seg (for da blir jeg vel kvitt det fort). Men jeg synes det er rart at de skryter sånn når jeg ikke går opp mer. Tenk om jeg virkelig hadde anlegg for spiseforstyrrelse da? Jeg har jo ikke gått opp så mye nå!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 22. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2006 Jeg har totalt gått opp 7,6 .. og var veltrenet og bra form fra før.. fysioterapauten gir meg skryt da.. for hadde jeg vært tyngre hadde antagelig vært på krykker nå.. det negative er at alle kg ligger forran på magen så tyngde punktet gjør det ikke noe lett for bekkenet mitt...men har svømt hver dag og trena en del,, mer enn før faktisk.. men lege og jm sier bare at det er helt ok sånn som det er .. men jeg er mye slapp og sliten om dagen,så det er ikke tvil om at ungen tar det han skal ha.. ringene mine sitter løsere nå enn de gjorde.. men men .. Er vel også litt glad for at det ikke blir så mye å ta av etter på. De siste dagene kan jeg ha ulvehunger innimellom.. da må jeg bare spise.. men så skal jo ungen legge på seg 200 gr pr uke nå også så det er vel ikke så rart;) Det kan jo hende det kommer fler kg etter hvert.. men det blir vel ikke fler enn et par,, magen blir jo kembo synes jeg .. var sikker på at det var flere kg der enn det var..men men det er jo snart bare 6 uker igjen.. Ja, ja så lenge ungen har det bra er jo det det viktgste.. ble litt redd da målene gikk nedover bare.. men det er vel helt normalt da.. han fester seg vel bare;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå