Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan stemmer magefasongen deres med kjønnet dere venter?

Jeg har alle symptomene til gutt (ifølge kjerringrådene på BarniMagen), og skal også få gutt i følge det kinesiske kartet. UL viste derimot at vi venter jente. Det eneste som ikke stemmer med kjerringrådene er hjerteslagene: de er talt til 144-150 pr.min, og dette skulle jo tyde på jente!? Er det flere som er fasinerte av gamle kjerringråd, eller stoler dere fullt og helt på UL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang sa magefasongen og kinesiske f.karte at eg venta gut, men det vart jente. Denne gangen og har eg gutefasong på magen og det same seier fødselskarte, men ul seier jente (jordmor sa 98% sikkert).

Skrevet

Jeg stoler helt på UL. De eneste "kjerringrådene" jeg har litt tro på er hjerteslag (men det er vel ikke egentlig kjerringråd) og magefasong. Hjerteslaga dine er vel helt midt på, så det er vanskelig å konkludere noe derfra. Jeg har faktisk hatt riktig hver gang jeg har tippa kjønn ut fra magefasong på folk jeg kjenner (ca 5-6 ganger), men det er ikke alltid jeg har klart å tippe noe fordi magen har vært litt udefinerbar, og på slutten er jo alle så store at da er det også vanskelig å tippe. Jeg venter jente, og syns selv jeg har jentemage. Den begynner helt oppunder puppene og går helt ned til symfysen. Jentemagen er litt sånn "overalt", mens guttemagen er mer "basketball under genseren" - sprettmage. Men - det er sikkert mange som ikke har det som er typisk...

Skrevet

"alle" ser på magen min, og spørr om jeg venter gutt... Spiss sprettmage ... Men inni er det en liten pike, som forhåpentlig kommer til verden snart..... Har vært på tre ul, og det har ikke vært tvil på noen av dem... Tror at kroppsfassong har litt og si for hvordan en bærer sin gravide mage...

Skrevet

En jeg kjenner var på flere UL og fikk hver gang beskjed at hun ventet jente..da babyen kom var det en gutt..så stoler ikke 100% på UL , men tror de vanligvis stemmer og at noen få unntak sier de feil. Jeg har fått beskjed at jeg venter gutt, men alle tror jente pga magen..Jeg holder en absolutt knapp på gutt..

Skrevet

jeg har hørt både guttemage og jentemage...har ikke stor mage men ikke så spiss heller syns jeg...

men har vært mange ganger på UL og har blitt bekrefta 100% sikkert at det blir en jente.

tror ikke på slik jeg, ei jeg kjenner fødte nå i aug, hun hadde skikkelig jentemage men viste at det skulle bli gutt fra hun var på UL, og det ble det.

Skrevet

Da jeg ventet Lisa, var magen min veldig bred. Den begynte liksom helt bak i ryggen, og man så at jeg var gravid bare ved å se meg bakfra. Alle sa jeg hadde jentemage, og ul og det kinesiske kartet sa det samme.

Denne gangen er magen heeelt annerledes! Den er spiss og smal. Jeg ser ikke gravid ut bakfra. Jeg har fått utrolig mange kommentarer fra latslags forl, om at jeg har guttemage. Ul har tre ganger, vist at det er en gutt. Jeg har ikke sjekket kartet...

Skrevet

Har sånn gravid overalt mage, noe somkan tyde på jente, men UL viste gutt...når det gjaldt hjerteslag så har disse variert veldig, noe som har tydet at det skal bli både jente å gutt.....så tror det er veldig ymse dette med mage/hjerteyd osv.

Jeg selv har følelse av at det er gutt....tiden vil vise:)

Skrevet

Alle sier jeg har typisk guttemage, inkl jordmor. Kjerringrådene(tilsammen) og hjerteslagene sier jente og det kinesiske fødselskartet sier gutt. 2xUL sier 90% gutt. Tror jeg ville blitt veldig overrasket om det kommer en jente, men det spiller jo ingen rolle da.

Skrevet

Magen min er smal og spiss, og UL har vist gutt.. Så her stemmer det sannsynligvis ;)

Skrevet

Jeg har gutt fra før, å har helt lik mage denne gang... men i dette svangerskapet har jeg vært veldig kvalm og ikke lagt på meg så mye som sist..

UL viser gutt, men det kinesiske kartet og hjerteslagene sier jente...

Så vi får vente i spenning til 7 november å se :)

Skrevet

Folk sier da så mye forskjellig ang mage fasong.

Er den smal og spiss er det gutt,er du "bred" er det jente.Og omvendt!

Blir ikke klok på det der jeg.

Jeg venter jente,og har kun mage.spiss.'

:)

Skrevet

Første gangen hadde jeg alle jente-tegnene, og jente mage. Ut kom en gutt... Det samme denne gangen, og UL sier det blir en gutt.

Skrevet

Jeg stoler fullt og helt på vitenskapen. Jeg er ikke i stand til å forstå hvordan magefasongen skal kunne definere barnets kjønn. Det er vel ikke stort annet enn kjønnsorganet som skiller kroppene til gutt og jente ved fødsel, eller hur? Skal det liksom kunne påvirke magefasongen????

Skrevet

Magen min står rett ut i en smal tut, har fortsatt midje, til tross for at jeg er høygravid. Trodde dette talte for gutt, men har selv sett at det er en jente!

Skrevet

Sist gang hadde jeg guttemage og BIM sitt kinesiske kart sa gutt. Hjerteslagene lå mellom 140 og 160 - alt ettersom, men jeg hadde en veldig jentefølelse!

Men ut kom verdens skjønneste lille gutt =)

Denne gangen syns jeg det er litt vanskelig å se hva slags magefasong jeg har. Føler egentlig den er guttete denne gangen også, men har fått høre at jeg er jentete også. Hjerteslagene har for det meste ligget rundt 150-160, UL sier jente 4 ganger, og BIM sitt kinesiske fødselskart sier jente - så om det kommer en gutt, blir jeg overrrasket for å si det sånn =)

Tiden vil vise!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...