wicca Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Jeg var så kvalm og dårlig de første 3 mnd men så ga det seg og jeg tenkte at nå var det endelig over sånn som sist da var jeg kvalm de første 3 mnd og så var jeg kvitt det. Det gikk et par uker og der kom det som kastet over meg igjen og det varte en god stund før det ga seg igjen. No før helgen kom det pokkeren meg igjen.....er så sliten nå, er bare veldig kvalm men får ikke kaste opp eller noe, bare veldig kvlam hele tiden. Når skal det gi seg da? Skal vel gå sånn resten av svangerskapet og, blir jo helt satt ut. Og jeg som har en liten gutt her som blir 1 år på torsdag, får overnattings besøk her fra i morgen og til søndag og skal ha besøk for han på lørdag, klarer jo ikke bake en kake eller noe, ikke orker jeg å vaske og rydde i huset heller, vil bare sove og sove. Måtte bare få syte litt veldgi greit med en klagemuren her inne Takk for at dere gidder å høre på sytingen min!
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Stakars! Høres ikke morro ut i det hele tatt. Selv var jeg kvalm og kastet opp til og med uke 14, men etter det gav det seg. Inneimellom hvis jeg kjenner en spesiell lukt eller tenker på en spesiell matrett, løper jeg og kaster opp, så litt sitter det igjen... Hvor langt er du på vei? Du kan jo høre med legen din og spørre om det finnes råd. Jeg spiste lite og ofte, og det hjalp veldig! Men det er individuelt... Lykke til masse uansett!
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Kanskje du blir ekstra kvalm av stress? For min del er det nok mat og søvn og lite stress som skal til for å gjøre meg i stand til å f.eks jobbe. Det er stressende med bursdagsplanlegging og "alt som skulle vært gjort" så kanskje lurt å sette jobben bort først som sist! Jeg er i uke 19 og kvalm ennå, kaster bare opp om morran men er uvel hele dagen. Tåler ingen lukter, særlig ikke fra kjøkkenet!
wicca Skrevet 22. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2006 Glemte å si at jeg er i uke 19, jeg har prøvd å spise lite og ofte men blir kvalm rett etter jeg har spist. Det kan jo være stress som gjør det og, har mye å tenke på, får vel prøve å ikke stresse en stund fremover (lettere sagt enn gjort) og se om det hjelper.
Rockekilling on board Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Sånn er det dessverre her og... har vært konstant kvalm, hele dagen... men får ikke spy. Er bare kvalm. Det gikk over ved uke 13, men nå er jeg 15 +3 og det er tilbake igjen! Forferdelig irriterende. Men jeg merker at det ofte forverrer seg ved stress og tidelige morgenener.
msbu Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Tror diagnosen hyperemesis gravidarum (ekstrem svangerskapskvalme) blir brukt fram til ca. uke 22 (iallefall var uke 22 nevnt i sykmeldingen jeg fikk pga dette), selv om de fleste blir kvitt det rundt uke 14. Huff det er forferdelig å være konstant kvalm. Var selv kvalm de første 3 mnd, men følte det hjalp å bli sykmeldt, så stress er nok en negativ faktor, ja. Nå er jeg i uke 27, men kjenner fortsatt at det skal lite til for å gjøre meg kvalm. Det er nok å pusse tennene, spesielt baki jekslene, så kjenner jeg den gryende følelsen av kvalme, og må ta en liten pause før jeg fortsetter... I natt, da jeg var på jobb, kjente jeg faktisk at jeg ble kvalm av div. lukter. Til slutt var det så ille at jeg måtte ut på do og brekke meg/kaste opp. Etterpå var jeg så god som ny... Må innrømme at jeg ble noe deprimert av å bli kvalm igjen nå... fryktet en stund at kvalmen skulle komme tilbake for fullt, men satser på at det bare var tilfeldig. Vet at noen få plages med kvalme stort sett hele svangerskapet, men det tilhører vel sjeldenhetene. Håper du snart blir kvitt din kvalme, og at du snart føler deg i bedre form. God bedring!
mensana Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 Jeg fikk tabletter hos legen min som tar kvalmen.. De gjør meg trøtt da, men heller trøtt enn kvalm. Jeg tar dem fremdeles, både mot kvalme og allergi. Hadde dødd uten! (er i uke 27). Er visst bare dømt til å være kvalm dette svangerskapet.. Kanskje du skal prate med legen din om kvalmen? Unødvendig å lide når det finnes hjelp å få..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå