Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #1 Del Skrevet 22. august 2006 Ser ut som om det ligger en liten Tirill i magen. Dvs, lurer litt på om det skal skrives Tiril eller Tirill. Ser på SSB at de aller fleste er døpt Tiril - 1575, og bare 135 er døpt Tirill. Sjekket imidlertid Toril og Torill også, og der er det flest som heter Torill, altså omvendt. Spørsmålet er altså, hva er mest riktig? Tiril eller Tirill? Føler på en måte at Tirill virker mest "korrekt" hvis man tenker på hvordan navnet skal uttales, men at Tiril kanskje ser "penere" ut på papiret. Noen andre med meninger når det gjelder akkurat dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jippi74 Skrevet 22. august 2006 #2 Del Skrevet 22. august 2006 Synes så absolutt at Tiril ser penere ut. Vanskelig å forklare, men navnet ser på en måte mykere ut da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipsenmamma Skrevet 22. august 2006 #3 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg ville valgt Tiril - som er den vanligste stavemåten. Større sjanse for at navnet hennes automatisk blir skrevet riktig. PS. Alle som heter Tiril/Tirill er ikke nødvendigvis døpt..... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #4 Del Skrevet 22. august 2006 Synes navnet ser "best" ut hvis man skriver det Tiril. Men det uttales jo Tirill.. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. august 2006 #5 Del Skrevet 22. august 2006 jeg ville kuttet ut lèn jeg og latt hun hete TIRI.. syns det er såå nydelig:) hva syns du? men viss du skal ha med l så ser det vel best ut med Tiril... lykke til med valget:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alba44 Skrevet 22. august 2006 #6 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg går for Tiril. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. august 2006 #7 Del Skrevet 22. august 2006 Og i tillegg kan du skrive Tirild og Torild også forøvrig. Men jeg synes Tiril ser finest ut =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nil@ Skrevet 23. august 2006 #8 Del Skrevet 23. august 2006 Tiril ser lissom mer riktig ut. Det er et nydelig navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergrrrl Skrevet 23. august 2006 #9 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg har tenkt på Tiril selv. Har ikke slått meg at det kan skrives med to L'er. Så det er kanskje noe i det, at det er størst sjanse til å få det skrevet riktig hvis en gir seg med en L. Utseendemessig synes jeg det ser finest ut med Tiril. Lett, fint og blidt. Kjempe fint navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå