Gå til innhold

noen kloke hoder som kan hjelpe meg:-)?

Anbefalte innlegg

Hei:-)

Jeg er så uheldig og har fått bekkenløsning...det er ikke så ille at jeg må sykemeldes ennå, men regner med at den tid kommer.

Jeg er sykepleier, men har ikke fast jobb. Jobber bare ekstravakter, og det jeg lurer på er om jeg i det hele tatt har krav på sykepenger??

Har hørt noe slikt som at hvis man får avtalt vakter en god stund frem i tid, kan man få sykemelding..

Håper noen kan hjelpe meg for dette grubler jeg fælt på..

På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6024286-noen-kloke-hoder-som-kan-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Det samma lurte jeg på når jeg begynte i ny jobb i mai. Dette var bare ett engajement ut året. Jeg kontaktet trygdeetaten og da fikk jeg dette i svar.

Hvis du blir sykmeldt og inntekten din overstiger 50 prosent av grunnbeløpet, har du rett til sykepenger. Altså du må ha en inntekt på over 30000 kr.....for å få rett på sykepenger.

Håper du blei litt klokere...!!

Du har krav på sykepenger på lik linje som alle andre. Disse beregnes ut fra et snitt av de 1-3 siste mnd lønnene dine før du går ut i sykemelding. Ikke alle arb givere er klar over dette- men TK regler er ganske klare på feltet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...