Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Minstejenta mi var akkurat 9mnd da hun begynte i bhg for et år siden. Det gikk veldig bra. Nå hadde jo hun storesøster som begynte samtidig (15mnd eldre), men tror egentlig ikke det hadde blitt særlig annerledes for henne om hun hadde vært alene. Barn i den alderen finner seg ofte fortere til rette enn de som er litt eldre. I tillegg blir de tatt ekstra godt vare på av alle når de er så små. De blir liksom maskotter. Alle, både barn i bhg, ansatte, andre foreldre, og søsken som er innom, legger merke til dem, og må liksom snakke litt med disse små.

Jenta mi var den minste i bhg helt fram til nå i sommer. Hun har blitt dullet med av alle, og har nesten blitt litt bortskjemt... Alle la merke til hennes framskritt. Feks da hun begynte å gå, var de andre barna helt i hundre. De løp og fortalte det til alle de voksne, og de fortalte om henne hjemme.

Så små barn sover jo ofte mye, og får gode pauser i dagen sin. Det er alltid voksne sammen med dem når de er ute, og når de spiser. Det har aldri vært noe problem med soving og mat. Hun sov 2ganger om dagen hele høsten, og fikk sove når hun hadde behov. De første mnd hadde hun med seg grøtpakke i bhg, og de laget grøt til frokosten hennes der. Ellers var hun glad i brød, og hadde ofte med seg frutti eller yoghurt.

Jeg har bare gode erfaringer med å la henne starte så tidlig. Bortsett fra det at jeg har fått være mye mindre sammen med henne enn med storesøster som var hjemme med meg til hun var 2 år da....

lillemor er akkurat 9 mnd og begynte i studentbarnehage for 2 1/2 uke siden. og hun elsker det! har absolutt ingen problemer med at vi går fra henne, vinker fint og snur seg for å leke med de andre. det er virkelig ikke noe problem. hun sover og spiser og blir tatt så godt vare på at det er ikke til å tro. så ikke bekymre deg, bare gled deg over at barnet ditt er så heldig at det får begynne i barnehagen og oppleve så mye :)

Annonse

Hei!

Jeg er også studen og hadde ikke lengere permisjon, så lillefrøken måtte begynne i barnehagen da hun var 9 mnd og 3 dager. Jeg studerer 100%, men har henne på 50% plass sånn at jeg får en del tid sammen med henne. jeg skal gjøre det sånn at jeg leser de to gode lurene hun sover på dagen + om kvelden. Storesøster på 5 år går i samme avdeling.

Jeg kan gjøre det på denne måten siden jeg har samlingsbasert undervisning. Det er bare 2 ukesamlinger i høst og de ukene har jeg henne på drop-in i barnehagen. det koster 200 kr dagen. Sånn at jeg får full uke. Og hvis det blir for tøft er det ingen fare om jeg henger etter med ett fag. har jo lov å være forsinket i inntil 1 år.

Dagene i barnehagen har så langt gått veldig bra! Hun har det fint der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...