Gå til innhold

Tester som ikke er til å stole på...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En positiv test lyger ikke. Husk at 75% av alle befruktede egg går under og noen av de rekker å klore seg fast litt slik at der er akkurat nok hcg til at streken viser på qr, men når man da tar cb testen så har det synket igjen...dette kalles en kjemisk graviditet. Men en negativ test kan lyge, da man kansje ikke hadde nok hcg når man tester. Det fargestoffet på testene reagerer kun på hcg så så lenge den streken har riktig farge så har man hcg i urinen ja. Dette fikk jeg bekrefta både med legevakta og med gyn på volvat. Så de som har fått positiv, så negativ har vært befrukta men det ble ikke noe av det. Dette er helt nornalt og skjer ofte og mye.

se http://www.pernille.info/fakepos.htm

se

Er det jeg også mener, derfor blir jeg litt irritert når noen sier at noen tester er dårligere enn andre eller viser feil resultat, er også derfor jeg lurer på om de er helt, helt sikker på at de ikke har vært gravide (f.eks fått en positiv test etter å ha levd i sølibat i endel uker eller noe sånt).

Annonse

Ja sant? Men de som skriver slikt de svarer jeg ikke. Er så redd de blir lei seg hvis de finner ut at de var befrukta men det gikk ikke, så jeg lar dem bare tro det var en falsk positiv test jeg da... men personlig synes jeg det er best å vite...

Enig. Jeg mistet for 1,5 mnd siden, var bare 5 uker på vei og hadde bare vist om graviditeten i 4 dager. Først ble jeg sint fordi jeg viste det og dermed måtte gjennomgå den smerten det er å miste (jeg opplevde det i hvertfall som veldig vondt selv om det var tidlig), men egentlig er jeg glad for å vite om det, at vi skulle hatt en til men som ikke kunne leve.

Dette har jeg tenkt på mange ganger, tror det er en del "feilbruk" pga uvitenhet her. Viktig at det settes fokus på at man faktisk kan ha vært gravid (og høyest sansynlig var det, dersom testen viste positiv) selv om testen viser neg på et sinere tidspunkt.

Fint at dere tok opp dette! :)

Jeg har hørt at QR og vanlig CB begge trenger et hcg nivå på 25 for å gi utslag mens CB digital trenger et hcg nivå på 50. Så dermed skulle de være like bra alle sammen. Tror faktisk heller problemet ligger i at endel tester tidelig med en billigere test som QR eller billigtester, får opp negativt elelr veldig, veldig svakt positivt på dem, så venter de til neste dag eller noen dager og tester med CB og får klart positiv og mener da at CB er best eller mest rett, men den vil jo så klart være mer tydelig siden det har gått lenger tid. Er mitt inntrykk av den saken, man sparer liksom CB, siden den er så dyr, til IKM eller senere helst, men bruker de andre før og da blir de så klart oftere feil også!

Klokt svar, Alva. Selv om jeg aldri har kjøpt andre enn dem på apoteket. Den første jeg fikk positivt på het noe som Blue.... Der skulle man få to blå streker om man var gravid. Denne Clearblue skulle man få et + -tegn. Hva er forskjell på den jeg har kjøpt og evt andre Clearblue? Hørte noen si det var en test det stod "gravid" på også, når den var positiv.

Forskjellen ligger nok utelukkende i designet. Poenget er bare at en bitte liten del at "stoffet" i graviditetstestene reagerer når de kommer i kontakt med en viss mengde av hormonet hcg og denne reaksjonen er på slike tester at det dannes en farge, da for det meste formet som en strek. Enten for seg selv eller over en annen.

Den siste du nevner er Clearblue digital. Der skal man ikke selv avlese resultatet ved å se etter streker, men det skal innen 3 minutter komme opp enten Gravid eller ikke/intet gravid i et lite vindu i dene ene enden av testen. Denne tolker altså resultatet for en slik at en slipper å lure på om det er en strek eller ei ekstra på testen man tar. Jeg for min del synes jo at nettopp det å se etter streken er noe av det spennende da ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...