Gå til innhold

er dette normalt?

bodøjente24-gutt nr2.30/9

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 år siden sist jeg gikk gravid,så jeg husker null niks. Jeg har masse kynnere,hele tiden,flere ganger i timen. Ser det er ei til her inne som sier det samme, og det er visst helt normalt. Så at jeg har ofte tenker jeg ikke så mye over egentlig. Men overalt hvor jeg leser om kynnere og alle jeg spør sier at kynnere skal gå over når man reiser seg opp, og så lenge de gjør det er alt som det skal være. Mine kynnere er der uansett hva jeg gjør,med uforandret styrke. Jeg kanfå dem liggende eller stående,men de slipper ikke taket selv om jeg reiser meg opp... Jeg kan til og med få kjempesterke kynnere mens jeg står eller går,på butikken,ute på tur,HELE TIDEN! Flere som hqar det sånn?

skal til legen på fredag på kontroll,bør jeg snakke med ham om dette? Og forresten,mens jeg var i gang,når er det egentlig hodet fester seg? Jeg er i uke 35,og synes magen har falt og sparkene kjennes mest opp i ribbeina.

På forhånd takk for svar medsøstre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du...

Jeg har også lest at kynnerene skal gå over hvis man legger seg ned eller skifter stilling eller noe, men sånn er det ikke hos meg heller. Jeg har kynnere uansett jeg. I natt har jeg hatt dem hele tiden, men jeg vet at det ikke er rier. Jeg får kynnere når jeg sitter eller går eller ligger eller sover. Uansett hva jeg gjør, kommer dem hele dagen.

Jeg syns egentlig det er deilig å merke at kroppen jobber seg mot fødselen. Men hvis du syns det er ubehagelig og skummelt, kan du jo ringe føden og høre hva de sier der!

Skrevet

Jeg ville kanskje tatt det opp med med legen, ja. Kan jo være noe som trigger disse kynnerne..?

Dette med at hodet fester seg er veldig individuellt. For annen gangs gravide er det visst ikke alltid hodet fester seg før fødsel. Beibien min har festet seg (ca uke 35-36), og legen min mente det hang sammen med at magen ble lavere ved de tider.

Skrevet

Vil bare si at jeg har det på akkurat samme måten! Hjelper ikke hva jeg gjør, de kommer når de vil og varer akkurat så lenge som de vil, uansett. Har null kontroll. Men det er visst helt normalt at noen får så masse kynnere i førlge jordmoren min.

Skulle bare ønske at de ville bli litt sterkere og vondere :D

Og der kom det sannelig en råsterk en!!!! pust............... pes.................au.............. ja sånn går nå dagene....... :D

Ønsker dere masse lykke til i dagene og ukene som kommer!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...