Gjest Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Hei, har fått så innmari smerter i ryggen når jeg går mye, er aktiv og bøyer meg.. Tårene spratt pga smerter. Så legen sykemeldte meg ut svangerskapet. Jobber på sykehjem, så er mye løft å tungt arbeid, så var ikke mulig å fortsette.. Men, hva nå?? De fleste vennene mine jobber eller går på skole, kjærsten er hjemme 5 hver dag. Å her sitter jeg med magen min å kjeeeder meg... Hva i all verden skal jeg finne på nå da??
Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Ikke blitt sykemeldt, men har hatt 3 mndr sommerferie, og har opplevd hva det vil si å kjede seg når andre er på jobb. Godt vi har bim:-) Kanskje du kan begynne å strikke klær til babyen, eller noen sånne hyggelige prosjekter?
Sgt sweetie prøver på en til.. Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Jeg er også sykemeldt, men må jobbe 20% så trygdekontoret ikke skal ta fra meg sykepengene. Legen mener at hvis arbeidsgiver kan tilrettelegge arbeid for meg og jeg da ikke gjør det så kan de ta fra meg sykepengene, og det tør jeg ikke ta sjansen på. Men for meg holder det i massevis å jobbe 2 dg i uka, 4 t pr dag, pga ryggen, sitter foran en pc og telefon. Har også innmari smerter i ryggen, i går var det helt uutholdelig. Nå skal du kooooooooose deg og gjøre alt det du ikke har tid til ellers.
Havi Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Du må bare kose deg og gå på cafe og lime bilder og gjøre ingenting! Du må ikke tenke at du skal være flink og få gjort masse, for da får du bare vondt. Når du først blir vant til å være hjemme og roer deg ved tanken, flyr tiden til slutt, og etter permisjonen skjønner du ikke engang at du ikke bare nøt tiden!! Permisjonen går skremmende fort! Så når man først blir "tildelt" smerte i svangerskapet, får man kose seg med de tingene som ikke gjør vondt verre. Lese ukeblader og drikke cafe latte for eksempel? Kos deg!!
Gjest Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 hei der. jeg er førskolelærer og jobber med barn fra 1 til 3 år, så det med løft kjenner jeg godt til ja!!!!! jeg jobber og bare 2 dager i uka, men fulle dager, altså er jeg 60 % sykemeldt. er og veldig glad for at jeg ikke jobber mer, har ett barn fra før på 3 år som og krever sitt. men vet ikke hvordan det er mer dere men jeg føler at jeg aldri blir fewrdig sovet. Inatt sov jeg kjempe bra og stod opp 8 med poden og leverte i bhg kl 9. etter å ha sitter hjemme ca 1,5 timer var det bare å legge seg igjen. skjønner ikke noe jeg, blir irritert på meg selv for at jeg ikke gjør noe og så er alt vondt og da likegodt. holdt på å pusse opp hele helga og da...ikke så snill med kroppen heller da men men vi får tenke litt på oss selv og da.. kanskje det å møte andre i området hvor du bor er hyggelig? gå en liten tur og drikke kaffe etterpå og prate litt er ett tips?? hvor bor du>? ha en god dag.
Rockekilling on board Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Er også sykemeldt, sliter med prolaps og skader i nakke og rygg. Men nyt det og ta vare på deg selv, det er det viktigste nå.
Nemi24 Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 hei Eg får svangerskapspenger og det har eg hatt siden eg fant ut at eg var gravid altså i begynnelsen av april. Jobba ved eit skipsverft og der var det ein del stygge gasser som kan skade barnet. Og dei hadde ikkje noke alternativ til meg så eg har hatt fri leeenge. Eg synst det er veldig deilig! Men heldivis har eg hatt samboeren min heime så eg har hatt selskap. Det er ikkje så enkelt å få gjort ting når begge er heime, då blir det mykje kos og litt gjort. Men eg har begynt å strikke på "den første lille jakke" også har eg noke broderingsstyr eg kan sy på visst eg vil. Også har eg masse bilder som skulle ha vært inne i scrappe albumen min. Så eg kjeder meg i grunnen ikkje. Men eg har litt dårlig samvittighet for at eg gjer så lite "fornuftig"...
cecilie stolt mamma :) Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 Hei jeg er sykemeldt 50 %. Jobber hver dag, men korte dager og det er godt å komme hjem og få slappe av..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 Jeg har gått sykemeldt fra uke 10, er nå i uke 20. Kommer til å bli sykemeldt resten av svangerskapet også. Er veldig uvant å ikke jobbe, siden jeg hadde 2 jobber fra før. 100% + en ekstrajobb, så har vært litt av en omstillingsprosess. Men har vært midt oppi flytting og diverse, så tiden går fort likevel. Har ikke fått gjort så mye "fornuftig" som jeg burde, men har ikke dårlig samvittighet for det heller. Tenker som så at det er viktigst å ta det med ro nå for tiden og ikke stresse. Er egentelig godt å sleppe stresset på jobb (selv om jeg lengter tilbake av og til).
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Hei! Jeg har vert sykemld siden uke 20 eller noe, og maa si jeg kjeder meg en del ja! Men naa har det seg slik at jeg har blitt kjent med noen virkelig hyggelige damer her paa BIM saa vi gaar paa cafe og shopper osv I tillegg pusser jeg opp og ordner og styrer her hjemme i leiligheten.. lager middag til sambo kommer hjem, limer inn bilder og planlegger kj0p til bebisen.. Gaar turer og bes0ker mine foreldre.. Ser litt paa TV, leser en god bok osv osv.. Det er mye man kan gj0re.. strikk litt var en god ide f.eks! men tro meg, selv om det er kjedelig aa gaa hjemme hele tiden, saa gaar den veldig for fordet klemklem fra
msbu Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Tror ikke jeg hadde kommet til å kjede meg en dag hvis jeg ble sykmeldt nå. Jeg har jobbet deltid siden jeg fikk min førstefødte for snart 9 år siden, så jeg er vant til å tilbringe noe mer tid hjemme enn mange andre. Koser meg de dagene jeg er hjemme, men savner selvsagt å kunne gå på besøk til venner på dagtid. Samtidig føler jeg ikke jeg har så mye tid til å gå på besøk, for det er jo mer enn nok som burde vært gjort hjemme også... Nå er jeg i uke 27, og regner med å bli sykmeldt etterhvert pga bekkenet. Faktisk er det kun opp til meg selv å bestemme hvor lenge jeg vil jobbe, det er bare å ta en telefon til legen hvis jeg føler jeg trenger sykmelding, det har både legen og JM signalisert. Akkurat nå kunne jeg godt ha tenkt meg sykmelding. Har egentlig fungert greit, selv om jobb gir økte smerter, både der og da, + i dagene etterpå. I tillegg er det mye mer som gjør vondt nå enn i forrige svangerskap. Er på jobb akkurat nå, og bekkenet verker stort sett ustanselig, + at ryggen føles stiv og vond. Tror det kan ha sammenheng med at jeg var på trening på SPENST tidligere i dag, men det har jeg jo gjort ukentlig, uten at jeg har fått såpass økte smerter for det... ( Blir det ikke bedre utover natten, tenker jeg jeg varsler i morgen tidlig om at de må skaffe vikar for meg resten av helgen pga bekkenløsning. Satser på å bli møtt med forståelse for det, ettersom det er ennå en gravid her på jobben, med termin etter meg, men hun har allerede vært sykmeldt i ca 1,5 mnd nå, pga bekkenet. (jeg jobber på sykehjem, nattvakt, går alene på jobb, med alt ansvar og alle tunge tak helt alene...) Blir jeg sykmeldt er det kjempemasse jeg skal gjøre: Vaske og rydde er dessverre et must, uansett. I tillegg har jeg en haug med babyklær fra mine 2 barn, som jeg må finne fram og vaske. Jeg har babystrikk liggende. Vi skal ommøblere et par soverom + stua. Jeg skal skifte gardiner. Og jeg har venner jeg skulle har reist på besøk til... Og med et kranglete bekken, må det meste gjøres i slow motion, og da trenger jeg vel tiden som er igjen, tenker jeg... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå