Gå til innhold

Juni: Fødselsattest osv


Blossom

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har dere fått fødselsattest og personnr.? Har pappa skrevet under på farsskapserklæringen?

Vår gutt ble født 17.6 på sykehuset i Fredrikstad og vi har ikke mottatt noe.

Vi har to barn fra før og begge de gangene kom det automatisk.

Med førstefødte som ble født juli 2003 skrev pappa under på farskapet på sykehuset, når neste barn ble født desember 2004 kom dette skjemaet i posten.

Denne gangen ringte jeg til folkeregisteret og nå må vi møte opp der begge to for å skrive under på at han er pappaen til barnet.

Så tungvindt de har gjort det.

 

Fikk opplyst personnr til gutten over telefon, men hva med navneregistreringen. Dette fikk vi også i posten før og retunerte skjemaet med barnets navn.

Så tragisk altså, for vi må visst nok registrere navnet før vi har dåp.

Glemte å sende skjemaet når vår eldste ble født og fikk klage på det når han skulle døpes.

 

Er det bare i Østfold det har blitt så tungvindt eller er det bare oss de har glemt?

Og når kommer den første barnetrygden??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Ja, det hørtes veldig tungvint ut. Kjæresten min skrev på papirene på sykehuset, og vi fikk brev der vi måtte fylle ut navnet på jenta vår. Etter at vi hadde levert det inn fikk vi fødselsattesten i posten. Veldig greit!

Den første barnetrygden får iallefall eg, her på Vestlandet, to mnd etter at eg fikk mi jente. Men det er jo ikke sikkert at det er lik praksis over alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...