Gå til innhold

Når klippet dere håret til barna for første gang? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min gutt fikk sin første klipp til 1-årsdagen. Helt grusomt med små gutter med halvlangt hår spør du meg. Man må jo nesten gjette om det er gutt eller jente. Nå er gutten min 1,5 år og saksen har vært oppi flere ganger. Hadde jeg hatt jente hadde jeg nok ventet litt.

Har klippet luggen jevnlig fra han var 1 år, men resten får vokse. Har fine lyse krøller :-))

Vi synes ikke gutter MÅ har kort hår. Ingen krise om noen tror han er jente. De som kjenner oss vet det er gutt og alle andre er det rett og slett ikke så nøye med.

P.S.

Broren min hadde langt hår på 70-tallet og mange eldre damer tok ham får å være jente. Han tok ingen skade av det.

Måtte klippe panneluggen på jenta mi da hun var 3 måneder!!! Masse hår der, ja. Nå er hun 2 og har hår langt nedpå ryggen :o)

Babytiden var preget av mye deilig grøt og banan i håret...

Klipte resten av håret første gang da hun var ca 1 år. Hos frisøren første gang da hun var ca 18mnd.

Har klippet litt fra 1 års stadiet - må si at jeg synes det er NYDELIG med gutter med litt lengde på håret - slik vår lille gutt har! (Uten at jeg gidder å skrive dritt om de som har kort hår for det - forskjellige barn passer til ulike frisyrer og foreldre må selv kunne velge sveis. Synes det var en teit kommentar.) Jenter får også gjerne ha kortere sveiser for min del - ingen lang-hår tvang for at alle med en gang skal se at de er jenter! Synes faktisk at det er ganske lett å se kjønn + ingen krise om noen skulle ta feil. Ingen har tatt min sønn for å være jente.

Annonse

Vår lille gutt hadde langt hår med masse floker.. Så vi tok sånn hår klippe maskin og klippet han da han var 15 mnd.. Han blei kjempe fin, og tror han syns det var godt med kort hår nå som det ha vært sommer... Nå har håret vokst ut igjen en god del så skal snart klippe han igjen litt...

Pappsen skrellet han med hårklipperen når han var rundt ett år !

Nå har jeg slått i bordet å fått viljen min, så nå har han halvlangt hår med lyse krøller og er såååå skjønn !!!!!!!!!!!!!!!!!

Klippet med klippemaskin da han var ca 14 mnd - i ettertid så vi at vi kunne godt ha gjort det før...jeg hadde faktisk ikke lagt merke til at det ikke alltid var like pent med lange fjon.. han har ganske lite hår. Forresten ble det en veldig morsom video av første klippen!

Annonse

Han har vært klippet med jevne mellomrom fra han var 10 mnd ca.

Syntes det er greit å ha det kort med tanke på hodebunn fyllt med sand, mat i håret, vasking av hår (som ikke alltid er like populært).

Har klippet helt snaut to ganger en gang før operasjonen i mars (da skulle han ikke dusje på noen uker etterpå).

Og en gang i sommer da han klinet inn hele håret med pålegg og nektet å få det vasket ut..

Ellers pleier jeg å klippe vanlig guttesveis.

Han har forresten ikke krøller, men slett lyst hår.

Min gutt er 18mnd og har enda ikke hatt sin første klipp. Har ikke vært nødvendig. Han har relativt høyt hårfeste så panneluggen er ikke lang i det hele tatt, he-he. Han er helt lys med masse krøller så håret blir liksom aldri langt i nakken heller. Synes han er søt med håret sitt, jeg:)

Min sønn var første gang til frisøren da han var 5 mnd gammel. Har siden vært til frisøren 1 gang pr mnd. Han har uten tvil arvet mitt hår, kjempetykt og vokser veldig fort.Er gravid igjen nå, og det skal bli spennende å se om nestemann får like mye hår som sønnen fikk.

Jeg tror han var 9-10 mnd når vi klippet det første gangen. Siden det har vi jevnlig klippet luggen og håret i nakken litt, men ikke helt kort. I vår og sommer har det fått vokse fritt og han har fått helt nydelige krøller:) For et par uker siden tok vi han til frisør, og ba om å få det stusset litt for at han ikke skulle få det i øynene og for å få det til å se litt mer velstelt ut. Det ble litt for mye klipp, så nå er krøllene borte:( Men de kommer nok igjen, og da skal vi ikke klippe det så mye!! Han er 20 mnd nå forresten.

Syns smågutter er kjempesøte med langt hår (selv om ikke alle passer med det), men opp til en viss alder. Er ikke så søtt med 6-åringer med langt hår, da ser det fort litt ustelt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...