Gå til innhold

hvor mye penger ca bruker dere på babyen i måneden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir jo en del, hvis man inkluderer mat og bleier da.

Her bruker vi lite egentlig, for vi har ikke så mye å rutte med.

Bleier: 160 kr

Mat: ca 300 kr

Shampo + salver o.l.: 50 kr

Klær: Ca 2-300

Tilsammen: 7-800 kr

Annonse

vet ikke om hele barnetrygden blir brukt nei, men vi tar oss ikke råd til å sette den på egen konto! synes det er helt sykt at de som har råd til å spare en trygdeordning i det hele tatt får den! den skulle bare blitt gitt til de som trengte den og pengene som da ble spart skulle blitt brukt på andre som virkelig trengte det!

er ikke helt sikker på hvor mye vi bruker jeg....sikkert en god del mer enn barnetrygden...men det er nok kun min egen feil..jeg klarer omtrent ikke gå ut av en butikk uten å kjøpe noe til henne... har kjøpt litt leker, klær , tepper osv...elsker å shoppe til henne...men må vel begrense meg litt..siden økonomien ikke er på topp

det er jo en trygdeordning som er ment for at barnet ikke skal lide noen nød,og hvis man er så flink at man klarer å spare de pengene syns jeg det blir flåsete av deg å si sånt! man bør ikke ha veldig god råd for å gjøre det,noen kanskje forsaker egne ting og tenker langsiktig(mye dyrere å ha store barn)for barna sine!! all honnør til de som gjør det:)

Annonse

her trur jeg det seriøst er en del her som har misforstått, HI spør om barnebidrag.. og det er forskjell på barnebidrag og barnetrygd.. å ja jeg bruker mer enn BARNEBIDRAGET og mere til på barna!!!

ca:

barneforsikring: 80

sparing på babys egen konto: 200

bleier: 200

mat: 320

klær: 300

våtservietter: 50

I tillegg kommer litt større ting som ytterklær til vinteren, ting til rommet (driver og pusser opp) må snart ha nytt bilsete, skal kjøpe saueskinn til vinteren osv

Anar ikkje kor mykje vi brukar eg. Barnetrygden går inn i husholdninga og forsvinner ja. Kan prøve meg på eit reknestykke. Det "faste" utgiftene er

Graut: 150kr

Frukt/yoghurt: 150kr

Bokklubb: 150kr

Småting (tannbørste, mesoft kompressar, smokkar, rispapir) ca 150kr

Ellers så er det veldig forskjellig frå mnd til mnd. Småen har brukt same størrelse i klede no i snart 6 mnd, så vi har hatt lite utgifter der. Men om ikkje så lenge må han vel opp ein str, og må då bytte ut heile garderoben.

Så ca 600 fast, og så varierar det veldig utover det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...