Gå til innhold

Spørsmål til vogngale

Anbefalte innlegg

Til dere som har hatt mange vogner og prøvd ut div typer.. Har dere noe tips til førstgangsfødende... Har lyst på en vogn som kan brukes lenge, lett og pakke Sammen, lett og trille og pen å se på....

Vet det er flere eksperter på vogner der ute.......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6021896-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-vogngale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt endel vogner. Kjøpte først en one tree hill til mitt første barn. Har vært kjempefornøyd. eneste minuset er at sportsdelen kun er forovervendt. Har nå nettopp fått min splitter nye teutonia spirit s3, og er sålangt veldig fornøyd. Måtte ha en vogn som man kunne feste søskenbrett på, ellers hadde jeg nok bare brukt one tree hill´en til nr. 2 også. Carena ville jeg styrt unna, hartan også (veldig tunge), gt safari er fin men de har ikke babybag, bare sportsvogn. Så jeg vil anbefale teutonia spirit s3 elle one tree hill (urban jungle- med snurrehjul forann)

venter barn nr 2 å klart å vært innom 8 vogner alt. :/ :) hehe..

må si at som første vogn anbefaler jeg en simo duo eller bag vogn. den har alt du trenger uansett årstid, god oversikt over barnet, ligger høyt oppe så ryggen får spart seg litt etter en tung graviditet og den er veldig lun å tåler regn.

men ville nok også valgt og hatt en trille som kan kjøpes når ungen er 5-6 mnd eller no. som du kan ha til å bruke på kjøpesentre, i andres biler og lignende. både de med 3 å fire hjul er fine til slik. men enig med nuffa, styr unna carena..

men er jo selvfølgelig smak og behag det, liker forskjellig en å hver.

lykke til med vogn kjøp..

lurt å ta noen runder i de forskjellige vogn butikkene, prøv alle litt i butikken å plukk dem litt fra hverandre å bestem deg ut ifra det hva som passer deg å ditt behov best.

Stemmer i med larviks jenta eg!

Du bør velge ein simo bag vogn eller duo vogn. Vanntette, vindtette og heilt optimale for norske forhold! Dei er mye lettere enn kombien som er bly tung...

I tillegg bør du kjøpe en zapp feks, den kan kombineres med babysete, bare klicker det på plass uten å vekke babyen inn og ut av bilen, den tar minimalt med plass og er kjempe lett å trille!!

Mitt tips er å starte med en duo-vogn eller dypvogn for den første perioden, Simo feks. Kan finne mange fine brukte for en god pris. Legg så heller penger i en lett og sporte sportsvogn, når barnet har blitt større og du er vant med vogn finner du fort ut hvilke behov du har!

Det går ikke an etter min erfaring og mening å få alt i en vogn- både stor plass til baby og barn, vent begge veier og lett og liten og alt, det finnes ikke, i kombier MÅ man kutte på noe og noen ganger blir det vekt, andre ganger størrelse. Så igjen- dypvogn til baby og sportsvogn til barn:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...