Gå til innhold

Placenta ligger nederst..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg har ikke opplevd dette selv, men vet at hvis morkaken beveger på seg så er det som regel alltid oppover, dvs vekk fra mormunnen. Vet du om den dekket mormunnen helt eller bare delvis? Krysser fingrene for at den har flyttet seg til neste ul...

Hei, den flytter seg nok. Pleier det:-)

I mitt forrige svangerskap lå min morkake nederst. Men på den neste ul hadde den flyttet seg.

En venninne av meg hadde det sammeproblemet nå, og den hade også flyttet seg til riktig sted.

Så den ordner seg nok skal du se!

Min placenta lå langt nede og legen fryktet at den skulle gå over livmormunnen så fikk ny UL time i uke32.. Der viste det seg at placentaen hadde flyttet/vokst oppover... Fødte fint vaginalt...=o)

Så den kan flytte seg=o)

Lykke til!

Hei! jeg hadde det i mitt første sv.skap." Placenta previa" Hadde en del blødninger under sv.skapet da babyen trykket på den etterhvert som hun vokste. D ble en del sykehus opphold og sengeligging! Ca 6 uker før termin ble jeg undersøkt på nytt med ul for å se at morkaka hadde trekt seg oppover og jaggu hadde den det! 3mm bort fra åpningen og det var nok til at jeg kunne føde vaginalt! Ble en del frustrert under sv.skapet da jeg aldri fikk innstilt meg på hverken ks el vanlig fødsel, men ble glad for at det blev som det ble. Som oftes trekker morkaken seg oppover i slutten på sv.skapet så håper det gjør det for deg oxo! Fødte min datter 3 uker før termin som var i forbindelse med uroligheter i livmoren og følge av blødningene. Alt gikk fint under fødsel og vi fikk ei nydelig tulle på 3290gr. Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...