solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. august 2006 #1 Del Skrevet 22. august 2006 En ting er at han begynner å gråte når jeg skal gå. Men han hylgriner når vi stopper et stykke fra huset og skal ut av bilen. Pappa har ikke opplevd dette selv så ved frokostbordet i dag spurte han om han ville til xx (dagmamman)og da sier han nei, flere ganger og er på gråten til slutt. Bør jeg se etter en annen dagmamma? Jeg har ikke lyst til å ha han der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6021451-gutten-min-vil-ikke-til-dagmamma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AasaO Skrevet 22. august 2006 #2 Del Skrevet 22. august 2006 Akkurat sånn er min lille gutt også. Han begynner å si "Nei, nei" så fort vi går av bussen, og klynger seg til meg som en liten sjimpanse og hylskriker når jeg går fra han........... Dagmamman sier han slutter å gråte med en gang han kommer inn, så jeg tror dette bare er et forsøk på å la meg bli (event. straffe meg for å gå fra han). Første uken gikk som en drøm (for da var alt nytt), men nå andre uken er det helt krise..... Det er klart eat t morshjerte brister når gullungen hylskriker, men jeg vet jo at det snart vil gå over. Har en eldre datter, og hun stortrives i bhg (er begge veldig utadvendte og sosiale barn), så det vil nok også med tiden. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6021451-gutten-min-vil-ikke-til-dagmamma/#findComment-6022246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #3 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg er pedagog og har drevet en god del med foreldreveiledning. Jeg blir litt bekymret for at det kan være noe "galt" med dagmammaen. Eller så er det rett og slett sepresjons problemer. Husk barn har ikke selv valgt at de må i barnehage eller hos dagmamma. Hvis han gråter når du henter han også, så synes jeg du skal vurdere å skifte dagmamma. For gråt ved henting jan være barns måte å fortelle at de ikke har hatt det bra. Hvis intuisjonen din sier at du bør skifte dagmamma, så synes jeg du skal det. Det er ikke sikkert at hun dere har nå er et forferdelig menneske, men det kan hende hun rett og slett ikke er rette passeren for ditt barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6021451-gutten-min-vil-ikke-til-dagmamma/#findComment-6032585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #4 Del Skrevet 23. august 2006 Det er ikke sikkert det er noe "galt" med dagmammaen. For 1 år siden var jeg dagmamma for en jente. Hun var like gammel som jenta mi og jeg trodde de skulle få det kjempe trivelig sammen. Vi dro på turer og gjorde mye sammen, bakte, laget ting etc. Var på åpen barnehage og var stort sett ute å lekte oss. Barnet hadde vært hos dagmamma før og hennes mor trodde det skulle gå bra. Men hun misstrivdes veldig her hos oss. Uansett hva jeg gjorde så ble det ikke bedre. Etter 2 mnd ville hennes mor finne en annen dagmamma, og det skjønnte jeg godt. Ikke trivelig for mor å vite at hennes barn ikke trives. Det var ikke trivelig for meg heller. Men siden hun tok det opp med meg, og sa selv at hun var fornøyd så gikk det bra. Det viktigste er jo at barna trives, og jeg tror ikke det var min "feil". Kanskje hun savnet sin "gamle" dagmamma, eller at det var en annen grunn. Snakk med dagmma`n om det, kanskje dere finner en løsning. Og av egen erfaring er det verre jo lengre foreldrene er der før de drar om morgenen og jo mere de snakker om det om kvelden før de legger seg og rett før de skal i barnehagen/dagmamma. De vil jo selvfølgelig være hjemme hos foreldrene og dermed vil de si at de ikke vil dit. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6021451-gutten-min-vil-ikke-til-dagmamma/#findComment-6045826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 26. august 2006 Takk for at dere svarer. Når jeg har levert han, er jeg bare der i 2-3 minutter slik at jeg får gitt de viktigeste beskjedene, fordi jeg vet at dess lenger jeg er der, dess værre er det. Og de siste gangene når jeg har hentet han så begynner han å gråte hvis vi ikke går til bilen med en gang. Vet ikke om dettte kan ha noe å si, men jeg er bare så usikker på hele greia. Hadde følt meg bedre om han var i barnehage der det er flere voksne og pedagoger, og med faste rutiner som han er vant til. Det vet jeg at han ikke har hos dagmamman. Jeg har prøvd å snakke med henne litt tidligere, men jeg føler hun har avfeid meg liksom. Hun er også veldig ung og bor hjemme hos foreldrene sine enda, så det kan jo være noe med det. Uff, synes dette er vanskelig jeg. Hun er jo veldig hyggelig også.... Og sikkert flink til det hun gjør. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6021451-gutten-min-vil-ikke-til-dagmamma/#findComment-6083368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #6 Del Skrevet 27. august 2006 ikke vær for rask med å skylde på dagmammaen. Har du prøvd å stå litt utenfor for å høre om gråtingen gir seg? At han gråter når han blir hentet kan være alt fra at han er sliten og trøtt..til at han bare vil "sladre" litt til mamma uten at det er noe alvorlig av den grunn. Noe barn tar seg jo sammen borte, og føler at de kan blåse ut når mamma/pappa kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6021451-gutten-min-vil-ikke-til-dagmamma/#findComment-6087088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #7 Del Skrevet 27. august 2006 Hmm? Dette høres ikke ut som noe man ønsker å komme oppi akkurat,men kan jeg bare si det er noe som slår meg som litt rart med dette? Jo,for det ene er det rart at gutten din dessverre ikke ser ut til å trives godt nok med dagmammaen sin,men også det du skriver om at hun er så ung at hun bor hjemme med foreldrene sine. Unnskyld at jeg sier det,men syns du virkelig det er betryggende og ikke minst riktig å la et menneske som ikke engang er voksen nok til å bo for seg selv ta vare på barnet ditt? Jeg mener nå det at er hun ganske ung og fortsatt bor hjemme så kan muliggens det å være dagmamma være en for stor oppgave for henne,uten at hun vil innrømme det siden du sier at hun avfeier deg. Samme om hun er 18 eller 40 så skal ikke en dagmamma avfeie foreldre når de vil ta opp noe angående barna og deres opphold hos dagmamma,så om du føler at du ikke kan kommunisere godt nok med henne så syns jeg du burde bytte dagmamma. Og tenk også etter om det er rett å la en ung jente som bor hos foreldrene sine ha fullt ansvar for barnet ditt,og hvis det er sånn at hun får hjelp av foreldrene sine med barnepasset begynner jeg virkelig å lure for klarer man ikke slev å ta vare på barnet/barna man passer så har man ingenting i et sånt yrke å gjøre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6021451-gutten-min-vil-ikke-til-dagmamma/#findComment-6096336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. august 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 28. august 2006 Det er akkurat det jeg har tenkt mye på. Men grunnen til at jeg begynte å bruke henne var at jeg begynte i jobb på dagen, fra å ha vært hjemme. Og pappan jobber litt nå og da. Og plutselig en dag, før sommeren var jeg desperat og trengte noen til å passe han, da var det en på jobben min som anbefalte henne. Ting gikk litt for fort for oss, og etter det har vi brukt henne nå og da. Jeg ser etter noen andre til å passe han nå, men det er ikke så lett når det nesten ikke finnes dagmammaer her. Heldigvis har pappan ferie så han "slipper" å være hos dagmamma. Dessuten skal jeg ringe noen bhg en av de nærmeste dagene å håre om det finnes en eller annen ledig plass... (som kan ha blitt ledig nå i det siste) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6021451-gutten-min-vil-ikke-til-dagmamma/#findComment-6108569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå