Gå til innhold

April: Foten til Lille.....

Anbefalte innlegg

er blitt hoven og rød. Er usikker på om jeg skal dra til legen med han.....føler vi snart har klippekort der, men jøss....nå har vi ikke vært hos lege siden natt til lørdag (ny runde med falsk krupp). De savner oss vel alt. Driver jeg å drar han med til legen for den minste filleting, eller? Føler vi er der ukentlig. Tør snart ikke gå i nærheten av legekontoret jeg. Flaut at legen ler når vi kommer. Så nå må jeg spørre hva dere hadde gjort. Har ikke lyst å dra når jeg bare lurer på om vi bør (og ikke føler meg rimelig sikker) Vel. I går da jeg stelte Lille så jeg at han var litt rød og hoven oppe på midt på fotbladet. Jeg tenkte han kanskje hadde fått noe på foten i bhg, eller at det var et stikk. Det virket ikke som han hadde noe vondt når jeg klemte og bøyde tærne hans. I dag morres var hele fotbladet blitt hovent. Det er ca 1 cm tykkere enn det andre forbladet. I tillegg hadde det røde området vokset til ca 4 cm i diamete + at den midterste tå også var blitt litt rar. Den var rød med noen hvite felter. Så da har han neppe slått seg. Stikk ville blitt bedre i løpet av natten (både veps og humle har vi erfaring med *s*) Lurer på om det kan være en infeksjon, men ser ingen småsår eller "inngangsporter" Så hva gjør jeg? Han er i bhg nå så jeg må i tilfelle hente han ut derfra også dra til legen. Jeg skal ringe ca 11 til bhg og spørre hvordan det har utviklet seg (har nemlig tegnet med penn på skillet mellom den røde og den nornale huden). Hva hadde dere gjort? Vil gjerne høre hvordan dere hadde vurdert dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6021091-april-foten-til-lille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok tatt en tur til legen. Kanskje det ikke er noe, men man vet jo aldri.

Kjenner igjen følelsen av å ha klippekort på legekontoret! I perioder har vi vært der så ofte at jeg har vært flau, men barnas helse er jo det viktigste.

Du har kanskje allerede vært hos legen, siden du skrev innlegget i går? I så fall: Hvordan gikk det?

Jeg avventet.....da jeg hentet han i bhg sa de at de nok hadde tatt en tur til legen. Dermed ringte jeg, men legen var da gått for dagen. Fikk beskjed om å reise på legevakten hvis det forværret seg, også fikk jeg time dagen etter (i går). I går syntes jeg det så bittet litt bedre ut...også var det ikke varmt lenegr, så jeg avbestilte legetimen. Han var ennå bedre i går kveld, og nesten ikke hoven i dag. Fargen er nesten normal igjen. Vet ikke hva det kan ha vært... Kanksje det var et stikk likevel? Han har i hvertfall ikke vondt nå så da glir det nok over av seg selv. Takk for at du spurte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...