Gå til innhold

Vondt under ribbeina???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig "støl" på en måte i den nederste delen av ribbeina idag , kjenner nesten ut som om jeg har fått bank... Det er ubehagelig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært plaget selv.. En stund greide jeg ikke å sitte.. Er i uke 35 nå, og tror kanskje det er litt bedre:)

Skrevet

men hva er det som forårsaker denne stølheten da?

Noen som vet???

Skrevet

Heeeeeeeeeeeeeelt vanlig, på meg er det sånn både foran og bak. Værst fra uke 29/30 - 35, etter dette synker ofte magen ned litt og letter på trykket. Det er rett og slett fordi det er trangt og magen/livmoren sitter på denne tiden høyt opp.

Skrevet

jeg er bare i uke 29 da men jeg har også sånn, var hos legen i går og nevnte det da, men hun mente bare det var en blanding av ribben og livmor som krasjer og babyen som kanskje sparek litt i den å sånn...

Skrevet

Sånn har jeg oxo hatt det den siste tiden. Føler ikke at det kommer spark der, men er veldig støl. Føler også at det er litt lite plass til å puste, at det liksom er vanskelig å fylle lungene helt. Er 35 + 5 i dag, så jeg går å venter på at magen skal synke snart... håper jeg.

Skrevet

akkurat sånn det skal være, det :) Livmorgen ligger høyt opp nå, og selv om baby ikke spraker rett på ribbeina, så blir de presset inn/ut/opp av livmoren. det er ganske stort trykk der inne. Vi må nok bare leve med det, ubehagelig/umulig å bøye seg helt ned til gulvet og plukke opp sokker, ubehagelig å sitte uten å lene seg bakover, og vanskeligere å puste dypt. Men det kommer seg! Ikke lenge igjen til fødsel nå, og etter den kan vi sitter i så dårlig holdning vi bare vil! og ligge på magen!

Skrevet

Vet hva du mener - jeg er 27+6 (smugleser her inne). Spesielt ille etter ribbeinsbrudd i fjor sommer, nå er det vondt på samme sted. Jeg har funnet ut at variert og moderat bevegelse hjelper, sitting er det verste. Ikke så oppløftende å høre at det kan vare en god stund....

Skrevet

forresten kan du jo sikkert nevne det for jordmor/lege, for jeg kom på at jeg har lest et sted at det kan være tegn på svangerskapsforgiftning også. men da tror jeg ikke det kjennes ut som ribbeina, men under dem et sted... vet ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...