Hufsetutta Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Nå holder jeg på å bli sprø. Den siste uka har det virkelig tatt helt av med løping på do. Er opp 2-3 ganger pr natt, + at jeg går i ett sett på dagtid. Var en time i skogen med hunden min i går, og måtte sette meg ned hele to ganger! Er dette normalt eller? Andre som har det sånn? Tror ikke det er urinveisinfeksjon, for det verken svir eller gjør vondt - bare FRYKTELIG irriterende!
Piraka Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Ja, det presser på. Men det går an å øve seg litt opp, for det er vel ikke rare skvetten hver gang. Så det går an å knipe igjen og holde seg så lenge man orker da. Da slipper man iallefall med en dotur hver natt. Det er litt hardt i begynnelsen, men blir bedre etter noen dager. Da kjennes det ikke så akutt lengre at man bare må. Verdt å prøve iallefall.
marguritten Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 det kan være urinveisinfeksjon. jeg har hatt det 2 ganger allerede (er i uke 25) å det har ikke gjort vondt eller noe,men jeg har hatt en kjempe trang til å tisse hele tiden. du kan jo levere inn en urinprøve,så får du høre om det er noe.
Love2bemom Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 I feel You!! Har det akkurat sånn selv!! Problemet er at selv om det er lite,føles det som om blæra noen ganger holder på å explodere! Jeg er halveis og lurer på hvordan det blir når det blir mindre plass;) Vi får vel bare leve med det...vet ikke annet jeg:)
Margrethe1311 Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Kan bare komme med at du er IKKE alene.. jeg er på do så og si hele tiden jeg føler jeg.. det kjens ut som om jeg holder på å tisse på meg selv om jeg innimellom akkurat har vært på do.. jeg har også vært inne på tanken med urinveisinfeksjon, men det gjør jo ikke noe vondt å gå på do, og da skulle det vel også vært litt blod i urinen ofte og det har jeg ikke.. er vel bare det når magen buler ut som den gjør så må jo noe der inne ta litt plass, og da kanskje det presser veldig på den lille stakkars blære også =)
marguritten Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 jeg sier det igjen. jeg hadde verken blod eller hadde vondt når jeg hadde Urinveisinfeksjon. men følte jeg skulle tisse hele tiden. det tar jo bare et øyeblikk å be de på legekontoret sjekke urinen(bør vel ringe først å avtale at du kommer) etter at jeg har fått medisin,så har den verste tissinga gitt seg. selvfølgelig tisser jeg ofte, men ikke SÅ ofte som da jeg hadde Uvi.
Guba *mamma07+09+12?* Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 Har det også sånn, men er vel bare lille snuppa som presser på blæra. Når trangen blir for ille prøver jeg å bevege meg litt, sånn at ikke bebisen ligger å presser, det hjelper litt for min del iallefall.. Men enig, ganske så plagsomt med all den do gåingen..
månefuglen og lille thea Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 Huff, ja... Det er verst når jeg går på do før jeg legger meg, for da blir jeg tissetrengt rett etter jeg har lagt meg igjen. Er også plaga med ei lita ei som syns det er arti å sparke meg i blæra i tide og utide.
Gjest Skrevet 22. august 2006 #9 Skrevet 22. august 2006 Er sånn jeg også,og syns jeg har vært sånn hele svangerskapet jeg. Og jeg har ikke urinveisinf. Kan nesten ikke ha i meg drikke før jeg må løpe,løpe....og løpe...på do. Er oppe om natta også. Hvis jeg er tørst og drikker mye en dag,så går den dagen bort i å fly på do:-) Det hender også at bebisen ligger å presser på blæra sånn at jeg blir tissetreng.Det kjenner jeg vet at hun flytter på seg,og jeg får AKUTT trang til å fly på do:-)
msbu Skrevet 22. august 2006 #10 Skrevet 22. august 2006 Det kan være urinveisinfeksjon, selv om du ikke merker svie eller ubehag. Vi gravide får ofte symptomfrie urinveisinfeksjoner. Dette er en av grunnene til at vi er mer utsatt for nyrebekkenbetennelse når vi er gravide, for så lenge vi ikke merker symptomer på UVI, og derfor ikke får behandling straks, får infeksjonen tid til å spre seg oppover i systemet til bl.a. nyrebekkenet. Men samtidig er det jo heller ikke uvanlig med hyppig vannlatingstrang når vi er gravide, da. Men hvis dette har økt på den siste uka, at du føler vannlatingstrangen har blitt veldig forverret, kan det være lurt å levere en urinprøve, sånn just in case...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå