Gå til innhold

Trenger råd - snuppa svelger mye luft når vi ammer

Anbefalte innlegg

Noen som har noen råd å gi. Snuppa på snart 7 uker svelger mye luft når vi ammer. Mulig det er fordi hun er litt tett i nesa - men det har hun jo vært noen dager og problemmet startet først i går. Det resulterer i at hun slipper puppen og skriker opp og vil ikke ta puppen igjen. Må vente lenge rappe, gulpe og styre på. for hun etter langt om lenge endelig tar den litt.

I går kveld, natt og på morran i dag har jeg ammet liggende og det har hjulpet noe. Men jeg det er jo ikke alle steder man er hvor man bare kan legge seg ned på for å amme.

Er det noe jeg kan gjøre for henne eller må vi bare smøre oss med tålmodighet og så vil hun lære igjen etter hvert.

Fortsetter under...

Du kan bruke mm i nesa til baby for aa loesne paa snoeret, og bruke saann nesesuger for aa ta det utav. Husk aa holde igjen det andre neseboret naar du gjoer dette.

Ok, saa det er litt vanskelig akkurat i dag og kanskje ogsaa i morgen. Er det saa ille aa holde seg inne i et par dager? Ellers kommer du bare til aa kave og stresse og blir mer sliten av aa komme deg ut enn det er verdt?

Babyer under 3mnd som har temp over 37,8 skal ses av helsestasjonen/lege, forresten!

Du kan amme i en litt mer oppreist stilling for babyen istedet for å amme babyen liggende helt flatt. Hvis du sitter å ammer bygger du opp litt med puter på den siden hun suger. Med babyen i oppover bakke går luften lettere opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...