Gå til innhold

Jan78 + en liten en


Fjerdemann på vei

Anbefalte innlegg

Åssen går det?

Lenge siden jeg har hørt fra deg nå, åssen er du i form?

 

Her går alt bra, magen vokser enda, men ikke så fort som den gjorde på begynnelsen, men det er nesten bare bra. Hadde den gjort det, hadde jeg vel sett høygravid ut om et par mnd...

 

I morgen skal jeg til legen, første kontroll. Gleder meg veldig, håper å få høre hjertelyden. Det er noe spesielt det, å få høre hjertelyden.

 

Egentlig burde jeg absolutt vaske nå, men fy så kjedelig...

 

Har du begynt på skolen nå?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeeeeeeeiiii:)

 

Mannen er hjemme (drar i dag da), og skolen startet i gåt, så har ikke vært her inne på en liten stund. Skulle vel jumpet i dusjen nå, slik at jeg rekker skolen, men er så forb...trøtt! Vil ikke!

 

Formen er bedre faktisk, har noen netter jeg våkner av at jeg ligger og brekker meg, men dagkvalmen er ikke så ofte lenger. Merker jeg er litt trøttere enn før, men det hører jo med. En anelse oppblåst i magen bare, så enn så lenge er det greit:)

 

Skal på ny ul i morgen, håper å se et lite hjerte da! Han satte meg jo noen dager tilbake sist jeg var der, så håper det har vokst nå, slik at det ikke er noe galt.

 

Åååå så spennende at du skal til første kontroll i dag da!!! Det blir moro. Du må komme og fortelle hvordan det gikk!!!

 

Må neste ta meg sammen å gå i dusjen nå, beg å få dårlig tid! Kommer inn her i kveld, nå blir jeg jo alene en ukes tid igjen, så da går nok kveldene med til bim og lekser....

 

LYKKE TIL HOS LEGEN:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært til kontroll! (Eller, det var jo en stund siden da...)

 

Og jeg fikk høre hjertelyden. 152 deilige slag i minuttet. Hun fant lyden med en gang, satte bare ned doppleren, og der kom slagene. Så det var veldig deilig, det er så fantastisk å høre hjerte slå. Forrige gang, med Adrian, var Morgan også med og hørte hjertelyden første gangen, men det var jo på legevakta...

 

På sumfysemålet var jeg helt oppe på toppen av den tykke linja, så det hadde i alle fall vokst...

 

Og legen mente jeg burde få UL før vi drar til USA, og det hadde vært supert. I så fall er det mindre enn fire uker til. Hvis jeg ikke hadde fått svar innen to uker, skulle jeg ringe selv. Og om de kunne sett kjønnet, hadde jo det vært flott å vite før vi drar, for vi kommer nok til å handle litt babytøy... Det er jo litt gøy å ha tøy ikke alle andre har.

 

Jeg gruer meg nesten litt til vi skal dra også, jeg er så redd for at Adrian ikke skal ville "komme til oss" når vi kommer hjem igjen... Så er styggredd for at vi kommer til å overkompensere for vår dårlige samvittighet med å kjøpe kjempemasse til han!

Men jeg gleder meg veldig også, da. Skal bli skikkelig gøy å se igjen alle. Vi har bestemt at neste gang vi drar til USA, skal ungene være så gamle at de har glede av det, så det blir jo noen år til neste gang, og derfor var det jo nå vi hadde "sjansen"... Men det ordner seg veldig greit med barnevakt, han blir ei uke hos hvert besteforeldrepar, så han ikke skal bli flyttet så mye rundt.

 

Legen tippet forresten at det var ei jente i magen min, så vi får se om hun har rett:)

Jeg fant en NYYYYYYDELIG hekleoppskrift på nettet på en søt kjole med lue, sko og jakke til, så får vi jente, skal jeg hekle det til henne.

 

Nå har jeg begynt "nedtellingen" til jeg kjenner bevegelse. Jeg vet jo selvfølgelig ikke når jeg kommer til å gjøre det, men forrige gang kjente jeg det i uke 17, så håper i alle fall ikke det blir etter det, men det kan det jo selvfølgelig bli. Men babyen lå ganske langt oppe, hun satte doppleren midt melom navlen og symfysen, så h*n gjemmer seg i alle fall ikke. Men det er jo mye som spiller inn på hvor tidlig man kjenner det, så blir spennende å se.

 

Så bra at formen begynner å bli bedre. Får håpe du er en av de som slipper all kvalme etter bare noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Så bra og gøy at du hørte hjertelyden i dag! Har gledet meg til å komme inn her for å se hvordan det hadde gått. Gleder meg til jeg kommer så langt...

 

Tenk om du bærer på en jente da.. Da får du en av hver, hadde jo vært litt koselig. Har en liten jentefølelse på meg selv, kanskje fordi jeg kun har ett navn i hode, og det er et jentenavn.. bare det går bra denne gangen. Svigerfar er så veldig opptatt av at jeg må ha is i magen og huske på at det kan gå galt igjen, og at noen er mer utsatt for å abortere enn andre. Holdt på å drepe han. Det er jeg nemlig smertelig klar over. For meg er det viktig å være positiv, og da hjelper det ikke at folk skal minne meg på hele tiden at det kan gå galt igjen. Har valgt å si det til nærmeste fam, siden vi mistet sist og trener litt støtte, men ikke akkurat dettte jeg regnet med..og selvf fikk han mannen på disse tanker også, men da sa jeg STOPP!

 

Skal på ul i morgen, håper å se et hjerte som slår, og at de kan si meg hvor langt jeg er på vei, han mente jo jeg var noen dager kortere enn antatt.

 

Håper du får ul før du drar til USA:) Sikkert betryggende også på en måte, å se at barnet beveger seg og kanskje se hva det er. Hvorfor tippet hun på jente? Pga hjerterytmen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tippet jente mest fordi svangerskapet er så annerledes enn forrige gang (Formen og slikt). Men hun gjorde ikke et "kvalifisert" gjett, mer sånn; kanskje det er ei jente, denne gangen, da?

Men, ja, håper virkelig vi får UL før vi drar. Men får jo nesten se, men legen mente i alle fall at jeg absolutt burde ha det før vi dro, fordi det egentlig var for sent etterpå. Hun skrev i alle fall på henvisningen at vi var avsted på de aktuelle datoene, så da kan de jo umulig sette opp da, men man vet jo aldri...

 

Så dumt at svigerfaren din er så negativ, da. Jeg synes det er unødvendig å si slike ting, men han er vel selvfølgelig sikkert nervøs selv også, men det hjelper jo ikke å si slike ting. Og "alle" vet jo også at man "skal" ha litt is i magen de første ukene, selv om man vanligvis går ut i fra at alt er helt greit. Og vanligvis går det jo helt bra, selv om man har mistet en gang. DEt er jo faktisk de færreste som mister flere ganger.

Men du er i alle fall heldig som får så tett oppfølging, med UL og sånn, har lest her inne at det tydeligvis ikke er alle som får det... Søstra mi mistet en gang, i 12 uke, og hun fikk også god oppfølging neste gang, så jeg har alltid tenkt at det var "normalt", og synes jo også det burde være det...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har jeg bare guttenavn klart. Men mannen er ikke heeelt enig enda, men skulle ikke hatt problemer med å "overtale" han, men jeg synes han skal få god tid til å få tenkt på navn selv også. Jentenavn sliter jeg mer med, men der har mannen mange meninger, så vi blir nok enige om noe.

 

Men det hadde vært skikkelig gøy med ei jente, selv om en gutt selvfølgelig hadde vært akkurat like velkommen! Og sånn sett hadde det passet med ei jente også, for det har vært skikkelig gutteboom her både i år og i fjor, så for å få litt jevn fordeling i familien og venneflokken, hadde det vært "greit" med ei jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg nevte det for mannen etterpå, og han sa at det var jo fordi han var redd jeg skulle bli like knekt som sist, men han kunne jo sagt det på en litt annen måte syns jeg, for jeg er jo fulstendig klar over faren med å miste. Men men, han syns jo det er gøy å bli bestefar igjen da:)

 

Sliter med guttenvan her da. Vi har en del jentenavn, men jeg har da spessielt dette ene navnet spikret i hode, aner ikke hvorfor.

 

Håper du får til dette med ul da! Det ordner seg helt sikkert, er jo ganske viktig. Glad jeg får slik tett oppfølging. Nok å tenke på med skolen fremover. Tror det blir tre tøffe år, men er jo dette jeg vil:)

 

Hvordan er formen din da? Ser magen har begynt å bli noe oppblåst her, så ubehagelig å gå med jeans. Gleder meg til den dagen det blir en mage av dette, og ikke bare at det ser ut som om jeg har spist for mye, slik det ser ut nå i perioder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...