Gå til innhold

Trenger råd og tips fra dere nå,jenter...

Anbefalte innlegg

Skal til Syden,og ser for meg et veldig strev med å få jenta mi til å sitte litt ved bordet når vi skal spise ute på resturanter. Hun er 2,9 år. Er det noen som har gode tips og råd,så vi kanskje kan få spist litt selv også,ikke bare løpe etter henne?

Takk på forhånd....

Fortsetter under...

Vi har akkurat vært på ferie i USA med jenta vår på 2 år og 5 mnd. Der borte har de forstått det med barn på restaurant, så der ble det utdelt fargestifter og tegneark på alle stedene vi var (også de fine), det var virkelig populært, så ta med litt til jenta di, gjerne noe nytt å "fargelegge" for hvert restaurant besøk. Jenta vår har blitt en drøm å ha med på "jestaujant". Ellers kan det jo være lurt med en liten ballong på lur. Hjemme har vi noen ganger med yndlingskosedyrene som tilskuere og vi sier at hun kan vise dem hvor flink hun er. Lykke til :o).

Når vi har reist har vi alle sittet til vi har bestilt maten, og så er det lov å leke litt. Spesielt i Syden, der er de jo ordentlig glade i barn. Såpebobler er en hit! Og når så maten kommer er det greit å sitte.

Jeg tror at det er for mye å forlage av en som ikke har blitt 3 år ennå at hun skal sitte på stolen sin fra dere kommer til dere går.

Jeg reiste alene med min 2,5 år gamle jente og det gikk helt greit.

Sørget for at hun var våken da vi gikk for å spise, ergo ettermiddagskvil først.

Sørget for at hun var veldig sulten

At hun fikk være med å bestemme hva hun skulle spise, ble mye spagetti den uka, helt ok!

At det var en resturant hvor det var noe å se på, f.eks et akvarium eller et lekerom.

De fleste kveldene gikk det greit....selv om det var et par middager jeg omtrent ikke fikk i mat meg for hun sprang som en gal rundt i resturanten. Hadde ikke med bok eller noe sånt, men det virker jo som en god idè det også!

Lykke til!

Annonse

vi har vært på ferie flere ganger med vår lille jente (nå litt over 3 år), og vært mye på restaurant. det viktigste arbeidet tror jeg faktisk at man gjør hjemme - før man reiser. hvis jenta er vant til å få lov til å løpe fra bordet når dere spiser hjemme, så nytter det ikke å plutselig bestemme at hun ikke får lov til det ute. hjemme hos oss har vi alltid hatt regelen om at når vi sitter til bords og spiser, så må alle sitte fint ved bordet til alle er ferdig å spise - dette gjelder både voksne og barn! når alle er ferdige, så sier vi takk for maten og kan gå fra bordet.

(dette betyr, at hvis hun er vant til å løpe fra bordet hjemme, så må dere være veldig konsekvent og hente henne tilbake hver gang og sette henne på plassen sin - etter noen dager skjønner hun reglene)

en annen ting er at måltider på restaurant kan ta litt lenger tid enn en vanlig middag hjemme. da er det kjempelurt med tegnesaker, eller en sånn liten tavle til å tegne/skrive på som man kan viske vekk igjen - det likte jenta vår kjempegodt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...