Gå til innhold

Eier ikke matlyst....uke 30.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde gått ned 3,5 kilo på 3 uker, ble litt overrasket her. Hadde i utganspunktet lagt på meg MASSE allerede (15-16 kilo) , så vi lider nok ingen nød - men nå er det ikke stort jeg orker å presse i meg. Babyen får vel det den trenger? Jeg planla å skjerpe meg litt, kutte ut godis m.m. for ikke å legge på meg så mye - men har ikke tenkt tanken engang, orker jo ingenting av verken mat eller godis. Bør jo passe på å spise godt siden det mest sannsynlig blir planlagt snitt allerede i uke 37 - tre uker før tida. Hva kan jeg spise, som er næringsrikt og godt for babyen - og som kan friste bittelitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den tar det den trenger, så det går nok fint. Prøv for din egen del å spise litt frukt og grønt, og husk å ta tran/trankapsler. Selv er jeg inne i en kvalm periode (igjen) og det gjør at jeg må småspise hele tiden, og DET syntes på vekten.. PÅ motsatt måte av det det gjør på deg ;-)

Skrevet

Hei, takk for svar! Rart det der med kvalme, jeg la på meg masse i begynnelsen pga den (småspiste HELE dagen) men nå klarer jeg ikke småspise engang. Spiser mye frukt og tar faktisk trankapsler, håper du har rett i at det holder. Tenker med gru på hvis babyen er mindre enn vanlig OG må ut i uke 37. Men jeg har jo ca 12 kilo mer enn vanlig på kroppen, så de kommer vel godt med nå sikkert. Bra jeg este ut i starten, hi hi :-)

Skrevet

hei.det der vet jeg myyye om...

har slitt hele veien med lite matlyst og vektoppgang.

jeg prøvde å la være å tenke på det,rett og slett.selvfølgelig er jeg redd den lille ikke får næring nok,men han ligger kun 8% under.

jeg drikker mye vann,spiser en del frukt,å tvinger i meg litt ekstra.godis er noe jeg må putte innpå av og til,for å få litt sukker..å jeg slenger i meg det jeg får en snev av lyst på der og da..jordbær med fløte og litt fet mat er lagt inn i menyen.vet ikke hva som kan friste,men ikke bekymre deg.den får sikkert nering nok.det er min et godt eksempel på.er i uke 36,og har et magemål på 25...(hvis ikke jeg har hoppa opp siden sist)

lykke til med matlysta.håper den snur snart=0)

Skrevet

Såvidt jeg har lest så er det ikke noen "fordel" at babyen er for tung selv om den er prematur. Den er ikke noe mer "ferdig" selv om den er "tung". Dette VET jeg ikke, men mener å ha lest det.

Jeg har til nå (uke 32) lagt på meg ca. 11 kg. Nå begynner jeg å merke at jeg får mer vann i kroppen, så det er vel ikke over ennå ;-) he he....

Så lenge du spiser nogenlunde variert og sunt så tenker jeg knøttet har det helt toppers jeg :-)

Skrevet

Aha, det var jo gode nyheter - det med at de ikke er mer ferdig selv om de er tjukke. Har faktisk hørt det selv, når jeg tenker meg om! 11 kilo til uke 32 er jo helt prima, høres sunt og bra ut! Legen min sier 8 -18 kilo er normalt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...