Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 er i uke 33 men kjener at jeg får et utbrudd... kan det være skadelig? noen som vet? har herpes genitales svir og klør mASse kan nesten ikke komme atti med truse en gang
tira fødte 24/08 Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 ettersom jeg har forstått er det når du skal føde det ikke er så bra. jeg trodde ikke det var så farlig så lenge du har så mange uker igjen. men om du får det rett rundt termin, blir du gitt noe antibiotika el noe for at det skal gå vekk. dem pleier somregel å fortelle hva man bør gjøre rett før termin for å ikke få utbrudd. jeg har det ikke selv, kun på munnen, men har lest ganske masse om det. tror ikke du skal bekymre deg, men du kan jo bare ringe legen din og sjekke men kan nesten forstå hvordan du har det. for å få det på munnen og gjør sabla vondt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 ja gjør vondt ja... men skal på sykehuset på kont4roll i dg så jeg kan jo spørre de og;) takk for svar;)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Siden du antaglig allerede har vært på sykehuset, så har du nok fått svar på dette, Men tenkte jeg kunne svare hvis det er andre og som lurer. Det er ikke farlig å ha utbrudd i svangerskapet. Men hvis man har utrudd under fødselen tas det keisersnitt. Jeg selv hadde veldig lite lyst til å ta ks. Tenkte litt på at jeg hadde lyst til å føde selv, og hva i all verden skulle jeg sagt til venner og familie? Alle vet at hode er festa og skulle ligge til rette for en vanlig fødsel. Så jeg snakket med jordmor og har begynt på en virus-hemmende kur som jeg skal gå på fram til fødsel. Har gått på den en uke og har termin om noen dager:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Er dette selv om du ikke har utbrudd??? For jeg har samme tanke selv.... Hodet er festet her også - så det er ikke så mange unnskyldninger å bruke for plutselig ks!!!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Hvis du har vært på kontroll eller spurt lege/jordmor, fikk du noe godt svar? Jeg vet at det er ulike oppfatninger rundt dette. Det sies at hvis det er førstegangsutbrudd så anbefales keisersnitt, men så lenge det ikke er førstegangsutbrudd er det overhodet ikke noe farlig om man skulle ha utbrudd ved fødselen. Man kan likevel ta forebyggende medisin før termindato, eller behandles med antibiotika dersom man får utbrudd nær termin eller ved fødsel, men noen som har erfart dette? Et utbrudd er jo ikke behandlet på en dag, så jeg lurer på hva som skjer dersom man får utbrudd omtrent samtidig med fødselen? Jeg lurer også veldig på dette, så dersom noen som har herpes, og allerede har født, vil dele sine erfaringer, hadde det vært veldig fint. Eller andre som vet noe...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 heisann ja nå har jeg vært påkontroll på sykehuset men syns ikke noe om han legen som var der. han mente at det ikke var så¨farlig han...trengte ikke noe medisin før termin eller noe(noe som hu forrige legen jeg snakka med anbefalte at jeg gjorde) han mente at alt gikk bra uansett. kjente jeg ble engstelig og litt sint men hva kan vel jeg si? skal ringe noen andre sykehus i morgen og spørre de hva de vuille gjort.. jeg gjør alt for at det skal gå bra da
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. august 2006 #8 Skrevet 23. august 2006 Har lest litt om herpes,og det står alle steder at man ikke bør føde når man har utbrudd. Da taes KS... Ellers kan dere smitte barnet... Men, unnskyldning for å ta KS? De florerer jo... Misfarget fostervann, feil hjerterytme, vannet gikk uten fødsel kom i gang,etc etc... Det går jo an å finne på noe slikt å fortelle dem. Ikke noe overdramatisk, men sånn passelig dramatisk lell? God bedring jenter. Har en venninne som nettopp fikk sitt første utbrudd, det så ikke gøy ut akkurat... Håper utbruddet er borte i det dere skal føde Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå