Bratsj Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Syntes veslemann har blitt så stille i det siste, og ble veldig bekymret i går kveld da jeg etter en stille time på langs ikke kunne kjenne en eneste bevegelse. Ringte føden, følte meg litt hysterisk - men fikk rådet om å drikke cola og legge meg ned igjen - da skulle jeg kjenne noe innen en halv time, og så skulle jeg ringe igjen etterpå. Superkoselig jordmor, forresten - Kari Bendiksen. Kjente bare såvidt to små dult etter en halvliter cola - og da jeg ringte igjen ba hun meg komme opp med det samme. Kom inn og ble undersøkt med en gang da jeg kom på sykehuset, alt heldigvis i skjønneste orden - jordmor og lege forklarte at det som regel er vi med morkaken i front som kommer med slike bekymrede telefoner - fordi lillen snur seg og sparker plutselig bare rett inn i morkaken (og denne dekker jo stadig mer og mer av hele fronten på magen) og da kjenner vi ingenting. Men ble roset fordi jeg reagerte likevel - ingen sure miner fordi jeg kom "unødvendig" - den viktigste (og eneste) indikator vi har på om alt er OK fremover nå, er jo kontakten med magen og bevegelsene der inne fra. Legen tok seg god til til å observere ham på UL og kunne konkludere med at han lå og sugde på totten og ikke viste noen tegn til å være stresset. Flere av sparkene hans som vi så på UL, kunne jeg slett ikke kjenne. Veldig glad !
supra-Embla kom 12.12 Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 hei hei, åååå så godt å høre at alt er bra.... jeg hadde blitt hysterisk sjøl!! Godt å høre at du ble tatt godt vare på.... (hmm, lite variert ordspråk på morgen kvisten.....godt godt....) M ihvertfall, veldig glad for at det gikk bra!! Klemmer
KrissyL & Aurora Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Det var godt å høre at det ikke var noe galt.. Skjønner godt at du var redd og det var virkelig bra at de behandlet deg som de gjorde og tok det seriøst. Vi skal føde på Ullevål og det er betryggende å høre sånne positive ting :-)
*Lucia* Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Så bra alt er bra! :-)) Godt å bli tatt på alvor når man er bekymret!!!
mensana Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Flott! Best å forsikre seg om at alt er vel. Du gjorde helt rett!
popkind Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Så godt alt var bra!! Flott at du blir tatt på alvor!!! klem
Gjest Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 Så godt å høre at alt var bra. Og så flott service da. ikke alltid man blir så godt tatt imot...
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 Så godt at alt var bra ) og at du fikk så god "service"- skal føde på ullevål selv, og det var godt å høre at de var koselige og hjelpsomme der!!!!
Bratsj Skrevet 22. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2006 Veeeeldig stor kvalitetsforskjell på jordmødrene der da, har møtt noen rivjern også - men denne var helt genialt søt ! Håper å treffe henne igjen når jeg skal ligge på barsel (skal på Føde B og barsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå