Gå til innhold

SNØFILLA, se hit litt ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære snøfilla, alles BIM´gojente!

Må først og fremst si at jeg fikk sjokk da jeg logga meg inn, og så innlegget ditt. Var så utrolig leit... Nå var det jo din tur til å juble: "jeg er gravid"... Jeg sier at det kommer til deg snart, og ønsker deg alt godt.

Joda, det gikk greit på riksen, ble skoffa inn på ett rom, av med buksene, alt så langt normalt, men fortsatt den tette egglederen, med mye veskeansamling. Skal inn igjen på fredag!! Økte dosen fra 75IE til 150IE, men det var jeg forberedt på, så den sprøyta satte jeg i kveld, og etter det har kvelden vært dritt. Stakkars mannen min... Skjønner hva du mener med det dype mørke hullet... Er litt der i dag selv.. og det ble ikke bedre da jeg leste innlegget ditt... Fikk du noen egg på frys? Var det riksen du hørte til?

Blei så skuffa over hun som hadde ul på meg. Ikke var ho interessert i å svare på spørsmålene mine, og var det noe jeg lurte på, kunne jeg bare høre med jentene i resepsjonen. Samlebånd, det var sånn det var.

Håper du orker å svare meg! men kan man ikke være gravid og allikevel ha blødninger? Kanskje ikke alt håp er helt ute enda???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei eifos:-)

Synd du også opplevde Riksen som samlebånd. Vi er nok mange som gjør det... Legene er kjappe og upersonlige, men sykepleierne der er veldig søte. Nå har jeg (heldigvis?) et litt uvanlig etternavn, så der mulig der er derfor jeg føler at de kjenner meg igjen når jeg ringer eller mailer. Og så har vi jo et avbrutt forsøk uten befruktning + dette ICSI-forsøket med "rare" egg bak oss, og det hjelper vel også på gjenkjennelsen...

Å øke dosen er veldig vanlig og ikke noe du skal bekymre deg for. Tøft med hormonene, men hva gjrø vi ikke for å få stooooor og fin mage med baby inni??!

I og med at eggene min så "rare" ut (de hadde hvite flekker som Riksen ikke kunne forklare) fikk vi ingen egg på frys. Kjipt, men ingen bombe. Vi kan nok ikke regne med noen bonus-forsøk, for jeg mener å ha lest at Riksen er ekstra strikte på å bruke fryseren sin. Kanskje de ikke tror på fryseforsøk? Hva vet jeg.

Lykke til videre:-) Skal du på ny UL før helga, og vet du noe om dato for uttak? Håper det går bra for dere.

Klem

Skrevet

joda, hun på riksen sa ingen ting om uttak til uka, men sa jeg kom til å gå på sprøyter fra 8-15 dager som er helt normalt, men da blir det vel kartlagt til helga??? Altså på fredag. Hvor mange ganger må jeg inn til sjekk, før jeg er klar for uttak a? skjønner at dette sikkert er individuellt, men... Har ikke hørt noe om at uttaket har blitt utsatt, så da skjer det vel i uke 35 (neste uke) som planlagt??? Uff så mye man skal tenke på og vri hodet med.

Jeg er daglig leder i en kjempekoselig hyggelig blomster/gaver/kaffe/te butikk, og jeg har ingen som kan være stedfortreder for meg, nå før uttaket, og jeg har jobbet der nå i 3 1/2 år... Tenker nå at det er på tide med min første sykmelding... Så nederlag, jeg har jo hatt èn tre-dagers, og får dårlig samvittighet bare av tanken på å bli sykmeldt... Er jo ikke "SYK", har bare litt for god arbeidsmoral, men nå er tiden inne for å bare pleie "eifos"

Tenker mye på deg om dagen, og er litt nedstemt i forhold til første forsøket, men går det så går det, og da er jeg verdens heldigste jente... Ønsker deg nok en gang lykke til på neste forsøk, det er på tide med en liten "Snøfilla"baby nå. stor klem fra meg

Skrevet

Måtte bare komme inn med en liten kommentar inn her. Jeg har fulgt med litt her og synes det er forferdelig trist at det ikke gikk bra denne gangen Snøfilla ... jeg krysser fingrene for deg.

Når det gjelder samlebåndsmentalitet finnes den mange steder. Jeg har gått til undersøkelser på Majorstuen i Oslo men hatt selve behandlingen i Danmark. Den legen på Majorstuen er også av den typen som lar sekretærene virkelig jobbe for lønna si. Jeg følte meg til de grader lite respektert.

Hva angår de i Danmark der jeg var, er pleierne de sure gretne tantene mens alle legene jeg har møtt eller snakket med har vært så fantastiske. Det er så feil at de behandler sårbare mennesker på den måten. De av alle burde vite at vi sliter nok fra før om de ikke skal gjøre det verre.

Skrevet

Da sier jeg bare kom til Island. her er både legene og sykepleierne helt fantastiske. de legger til og med merke til at jeg har forandret hårsveis mellom forsøkene, og de vet alltid hva jeg heter. det er bare ved oppsetting at jeg må gjenta det et utall ganger - og det er visst pga sikkerhetskontroll rutinene så jeg ikke får feil egg etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...