Trillet Skrevet 21. august 2006 #1 Del Skrevet 21. august 2006 Etter å ha holdt me p pller og annen prevansjon i over et år på grunn av at jeg faaktisk ikke tålte de, var " uhellet" ute. Jeg jobbet hele sommeren i 6 7 uker, da jeg endelig fikk ferie var jeg så trett. Jeg sov hele tiden den uka jeg hadde fri, å var skikkelig sliten. Jeg var en uke for sein med mensen, men syntes ikke det var så rart fordi jeg har ært litt ustabil siden jeg sluttet på p pillen, å syklusen min har vært ganske lang. Da jeg var to uker for sein tok jeg en test bare for sikkerhets skyld. Den viste tydelig to blå streker. Minførste reaksjon var: SHIT! Jeg er sykepleiestudent på siste året, jeg og samboeren min har nettop kjøpt oss hus å har dårlig økonomi så tiden er ikke den beste. Men jeg har hele tiden på en måte ønsket å bli gravid selv om jjeg viste at det ikke passet. Men passer det egetlig noen ganger i det hele og det store? Dagen etter den veldig positive testen var jeg fryktelig dårlig! kastet opp og brekte meg utover hele dagen. Er kvalm både på morgenen, dagen og kvelden, og ligger for det meste på sofa. Sover en del, men våkner på natta av at jeg er kvalm. Lurer på om hvordan jeg skal klare å holde det skjult når jeg er så dårlig som dette. Men det jeg lurer på er: Er det vanlig å si det til foreldrene tidligere? Og en annen ting jeg stusser en del over: da jeg ringte for å få legetime sa dama i tlf at jeg ikke trengte å komme før om fire uker. skal man ikke til lege rett etter man har fått vite at man er gravid? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6017390-gravid-for-f%C3%B8rste-gang-og-veldig-nysgjerrig-og-spent/
Gjest Skrevet 21. august 2006 #2 Del Skrevet 21. august 2006 Nei, du kan godt vente til både uke 8 og 10, for det er ikke mye en vanlig lege kan kjenne likevel. Men det er kjipt at du er så dårlig da, kanskje du trenger en sykemelding, så da blir det tidlig legebesøk likevel. Lykke, lykke til, i alle fall:) Enig forresten, tror ikke man blir helt "klar", selv om man ønsker seg barn (første gang i alle fall). Tror mange tenker shit! før sjokket legger seg og man geder seg litt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6017390-gravid-for-f%C3%B8rste-gang-og-veldig-nysgjerrig-og-spent/#findComment-6017621
Trillet Skrevet 22. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 22. august 2006 Hei minnaminna.. Takk for svar... Men jeg er jo i 8 uke nå, og legetimen blir jo da i 11 eller 12 uke... er ikke det litt seint da? Dama på kontoret sa at jeg måtte bare ringe på hvis jeg fikk noen problemer da... Er ikke det litt.. jeg vet ikke.. rar måte å gå fram på? Tenk om jeg ikke viste om folattilskudd og lignende? Hve skulle da si det når det er ingen andre som vet at jeg er gravid? Får bare vente å se, tenker jeg,, Prøvde å flytte legetimen med en dag, men legen er så opptatt at jeg får vel ikke noe tidligere uansett... Sykemelding trenger jeg nok ikke,, går desentralisert sykepleie slik at jeg har skole bare to dager i uka.. begynner i praksis i slutten av september, håper det har gitt seg til da.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6017390-gravid-for-f%C3%B8rste-gang-og-veldig-nysgjerrig-og-spent/#findComment-6023674
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 8. september 2006 #4 Del Skrevet 8. september 2006 Er helt vanlig at man ikke blir tatt inn til første kontroll før rundt 10-12. uke...så man må bare skaffe seg informasjon om f.eks folat og sånn på egen hånd! Ganske dårlig, men sånn er det bare. Jeg valgte å bestille time hos privatpraktiserende jordmor da jeg var rundt 7 uker på vei, var så mye jeg lurte på. Det var verdt pengene synes jeg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6017390-gravid-for-f%C3%B8rste-gang-og-veldig-nysgjerrig-og-spent/#findComment-6251264
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå