Gå til innhold

permisjonspenger! de som kan slikt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

korti blir permisjonspengene utbetalt første gangen av trygdekontoret? etter ungen er født? og korti får en svar fra trygdekontoret om kor mye en får?

hver så snill å svar!! :)

lurer bare på om jeg burde purre etter mine penger eller om de kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør få skriftlig svar fra trygdekontoret når de har behandlet søknaden din, men noen trygdekontor er treigere enn andre (husk - det er ganske kort klagetid på eventuelle vedtak, og klager må forekomme skriftlig). Permisjonspenger utbetales siste dato i måneden, og utbetalingen begynner gjerne måneden etter at babyen din blir født. Dersom behandlingstiden har tatt lang tid er det mulig du må vente nok en måned, men da får du selvsagt etterbetalt pengene du skulle hatt for de foregående månedene.

Skrevet

oki. tusen takk for svar!! :)

tror nesten jeg skal etterlyse brevet mitt da! har termin om 4dager så det er jo ikke lenge til jeg burde få første utbetaling...

Skrevet

arbeidsgiveren min legger ut for lønnen min, så jeg har allerede begynt å få permisjonspenger... Kanskje de har en slik ordning på jobben din også? Jeg jobber i det offentlige....

Skrevet

Betyr dette at hvis jeg føder på termin i begynnelsen av oktober, så får jeg ikke penger før i slutten av november??

Jeg er ganske sikker på at arbeidsgiver ikke vil betale meg penger, og jeg får bare lønn fra arbeidsgiver til permisjonen starter i modten av september.

Så halv lønn i september, og så ikke mer penger før i slutten av november? Er det virkelig slik at jeg kan risikere å vente så lenge?

Kommer til å slite sinnsykt jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...