T@NE Skrevet 21. august 2006 #1 Del Skrevet 21. august 2006 Hei. Ei venninde skal starte som dagmamma og bl.a. passe min ett år gamle datter. Hun er ny i "gamet", men det høres ut som hun tenker å passe fire barn (hvorav den ene er hennes egen ettåring) Er dette forsvarlig? Hvilket tilbud er det mulig å få til når du alene skal ha ansvaret for 4 ettåringer en hel dag? Hva tar dere i pris for hel-plass? (hvit el svart?) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6016196-hvor-mange-ett-%C3%A5ringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lbml Skrevet 21. august 2006 #2 Del Skrevet 21. august 2006 Av egen erfaring og som en mor selv, vil jeg si at 3 ett åringer er mer enn nok. Om man skal ha 3-4 barn i den alderen er det mye som må rettelegges. Det er for eks. veldig viktig at barnas lekeområdet er inngjerdet. Så slipper man problemet med at de plutselig forsvinner til hver sin kant. Om man er 2 voksne så går det an å ha 3,5 unge hver, men når man er alene vil jeg si at 3 er nok. Jeg ville ikke satt min 1 åring til noen som har 3 fra før. Jeg hadde heller betalt litt ekstra for at dagmammaen ikke tar flere enn 3 barn. Priser jeg har tatt er 3500,- svart og 4500,- hvitt. Da er mat og drikke inkludert. Om man skal ta med 3-4 barn på tur, må man bo i nærheten av naturområdet. Det gjør det enklere for dagmamman. Hun er avhengig av tvilling/trilling vogn. Og det er ikke bare bare å dra på tur med så mange barn. Og jeg vet om mange åpne barnehager her i trondheim som ikke lar dagmammaer komme inn med flere enn 3 barn. Det blir fort at de mister kontrollen over barna og ikke klarer å følge med dem. Så om hun skal ha 4 barn er det kanskje ikke mulighet for åpen barnehage. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6016196-hvor-mange-ett-%C3%A5ringer/#findComment-6017870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå