Gå til innhold

Er det noen som bruker brukte sko på poden?Hvorfor/hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er dyrt med klær og sko til de små, og de vokser jo så fort ut av dem. Det frister veldig å kjøpe brukte sko, spesielt pene ordentlige sko som nesten ikke er brukt, og de selges for halv pris. Men jeg er så usikker om jeg skal gjøre det. Man blir pepret med at sko skal formes etter foten, foten kan bli skjev ...du må invistere i skikkelig skotøy til ungen. Så tenker man på den annen side, de blir bare brukt ca 3 mnd, dyre sko ca 450-550 for ordentlige gode, lette sko med støtte på sidene. Var å kjøpte et par syntetiske joggesko til 300 kr og angret rett etterpå. Kunne heller fått et par gode nesten ubrukte pony eller elefanten sko til 200-250 kr. Det frister... hva sier dere om brute sko?

Fortsetter under...

Vi har gjort litt begge deler - dvs. vi arvet et-par "første" sko - de var så lite brukt at det knapt kunne telle. Så har vi også fått og kjøpt noen - jeg ville ha tatt en titt på skoene og fulgt magefølelse. Men sko som var "utgåtte" ville jeg nok ikke tatt. Kommer også an på type sko.

Hittil har han bare fått nye sko - MEN jeg har vokst opp i masse arvede klær og sko, og det er jeg sikker på at mange av oss i foreldregenerasjonen har, uten at føttene har tatt noe skade....... Kanskje vi er blitt litt for hysteriske ???????

Med en vond rygg selv ville det aldri falle meg inn å bruke brukte sko til dagen til ungene. Finsko og sko som ikke former seg etter foten som åpne sandaler og gummistøvler er en ting, men gå-sko, joggesko og vintersko skal være nye til hvert barn. Unner ingen ryggplager, og i hvertfall ikke barna mine og arvede sko kan gi problemer for foten og da igjen ryggen.

Lillegutt har kun fått nye sko.

De han har brukt mye kommer ikke å bli brukt av nestemann, men de som kun er brukt litt kommer vi nok til å ta vare på.

(Har jo pensko som er brukt kun to ganger ol.)

Du sier noe, det er dyrt.. i fjor vinter brukte vi ca 1500 på vintersko til småen.

(Solide Bundgaard vintersko, de ble brukt litt hver dag et par mnd. hver seg. Det vi sannsynligvis gjør er bare å bytte innersålen når nestemann skal ha de)..

Men, syntes det er viktig.. føttene skal du ha og gå med resten av livet.

Og Har du vonde føtter så begeger det seg gjerne opp i bein, rygg, nakke og hodet.

Hei!

JEg tenker sånn: De skoene som skal brukes mye, dvs i barnehagen etc hver dag i en periode , de er nye. Men jeg har tatt vare på skoene fra førstemann, så når de nye er våte, skitne eller gjenglemt i barnehagen bruker vi dem.

Dessuten er det viktig at man ikke arver masse sko fra samme barn. Da blir man plassert i en "form" som ikke passer en selv. Hvis man derimot har et par herfra og et par derfra, blir det forskjellig, og man får gått skoene inn i sin egen form.

Men jeg ville nok ikke ha kjøpt brukte sko jeg ikke visste noe om. Gode sko kan godt se ubrukt ut selv om de er brukt masse. Vi hadde adidas joggesko til førstemann som han bodde i i ca fem måneder. De ser ikke brukt ut, men de er likevel godt inngått.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...