Gå til innhold

Får dere pusset tennene til babyen skikkelig?

Anbefalte innlegg

Er det viktig å gjøre det? Eller er det mest trening enda? Jeg får ikke tannbørsten borti tennene hennes for hun "stenger" med tunga...vil ikke bruke makt akkurat. Hun synes det er gøy med tannbørsten og vil gjerne "pusse" mine tenner.

Fortsetter under...

Uff, eg har visst glømt det heile veka... ergo har ikkje prøvd... men kjøpte en bag fra apoteket og den inneholdt bl.a en dings som det er en liten børste på, ser ut som sånn som en har på fingen når en syr, og ikkje skal stikka seg (gml dager), den børsten kunne en bruka til å pussa tenner og klø gommane...

MEN har jo ikkje fått prøvd, nå e hu sjuk og så får drøya det til hu får en best mulig opplevelse av det heila...

Det med å stenge med tungen kjenner jeg til ja, he he. Sliter med det samme her. Noen ganger går det greit andre ganger helt håpløst. Jeg har en sånn tannbørste med bitering fra Jordan som jeg lar han holde i selv, mens jeg pusser. Pusser med en sånn plastikk dings til å ha på fingeren (som nevnt over her), da det går bedre enn med vanlig tannbørste. Han liker ikke tannkremen selv om mengden ikke er større enn et riskorn. Noen ganger lar jeg han bare tygge på den uten tannkrem først, så tar tar jeg på tannkrem etterpå. Får i alle fall pusset litt, bedre enn ingenting.

No har guten vår etter kvart 6 tenner, så det begynner å bli viktig å ppusse ordentlig. Vi har løyst problemet ved å kjøpe to tannbørstar til han. Når han tygger på den eine får vi lurt den andre inn for å pusse. Går ganske greitt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...