Gå til innhold

HJELP!får helt angst!(klær)

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kan si meg hva jeg trenger å kjøpe inn av klær??

Jeg har termin 3.januar,og aner ikke hva jeg skla ha klart eller i hvilken størrelse!!! hjelp,vær så snill!! har bare begynt å bekymre meg sånn for det..

Tusen tusen takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.babyshop.no

De har en liste med forslag til hva man bør ha i hus :)

Skrevet

tusen takk=)

Skrevet

Et godt råd er å ikke ta av helt når du handler før knøttet kommer. Det er litt vanskelig å vite hvilken type klær du/pappa'n og ungen er komfortable med før dere har prøvd dere fram litt. Kjøp gjerne noen bodyer, noen myke bukser, sokker, kanskje et par sparkebukser, og noen "styrthjelmer" som mannen min kaller dem - det er sånne små bomullsluer som ser litt hjallis ut... med snøring under haka. Så venter dere litt til dere blir vant til det å kle av og på et knøtt - kanskje er det gulpeunge (som vår viste seg å være) så dere trenger fler ekstraskift enn planlagt, dere får kanskje masse gaver osv. Send heller pappa'n ut på panikkshopping etter små klær hvis ungen er bitteliten istedet for å kjøpe masse klær i str 46/50 som viser seg å bli for små.

Det jeg gjorde de første ukene var å bruke den samme typen klær som de brukte på sykehuset - det vi kalte "tvangstrøyer"... hehe... det er sånne små skjorter som knyttes i sidene, så man slipper å dra små trange bodyer over hodet på knøttene i starten. Altså: tvangstrøye, bleie, truse, tulle inn i et mykt pledd og helseteppe utenpå. Perfekt :) Etter noen uker gikk vi over til body+myk bukse. Men dette var på våren, så jeg antar at det blir littegranne mer klær på vinteren. Men ikke mye - det er jo tross alt varmt inne i huset, og når vi skal ut er det jo bare å ha på en myk dress, eller en ulljakke+lue og putte ungen i voksiposen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...