Stella™alene med Even & Linnea Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 noen som kan si meg hva jeg trenger å kjøpe inn av klær?? Jeg har termin 3.januar,og aner ikke hva jeg skla ha klart eller i hvilken størrelse!!! hjelp,vær så snill!! har bare begynt å bekymre meg sånn for det.. Tusen tusen takk for alle svar:)
Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 På babyverden.no finnes "utstyrslister" på hva du trenger
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Bare husk å ikke kjøpe for mye i nyfødtstørrelse. Man får jo alltids en del gaver:-)
vims-74 Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Alle som har tipset meg, har tipset om å kjøpe i nettopp nyfødtstr, fordi de fleste gavene man får er litt større størrelser Et annet godt tips jeg har fått er at det er lurt å ha handlet inn det mest nødvendige, men at butikkene fortsatt er åpne også etter man har født
Larviksjenta. nr4? Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 det er omvendt.. alel kjøper sånen bittesmå klær fordi de synes de er så søte, så man burde kjøpe fra 62 og oppover selv.. til jentungen fikk jeg bare bittesmå klær, så byttet nesten alt til større for å i det hele tatt kunen få brukt de.. denen gangen har jeg sagt ifra at jeg vil ha fra 62 og oppover.
chri chri-83 Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 er det kun str 56 som er under 62, eller finnes det lavere?
*¨¨* Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 50 er vel laveste... (tror jeg). hvertfall det laveste jeg fant/kjøpte til min baby. Hører det blir sagt litt forskjellig her om nettopp hvilke størrelser man får i gaver. Jeg fikk bare større klær, 62 og oppover, i gaver, så jeg satt der og manglet endel 50 klær, hadde nemlig bare kjøpt inn ETT skift av det og ikke fått noe av det! Så jeg måtte ut på shopping! Det de sa til meg de som kjøpte var at "kjøpte litt stor størrelse så han har noe å voksi i"..... men tydelig at folk tenker forskjellig. Og str 50 var stort for min baby så å ta på han 56 eller 62 klær ble jo helt uaktuelt, da druknet han i de, hehe :-)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Kjøp str. 56. De første mnd bruker de nesten bare body, pysj og strømpebukse.
endelig et lite nurk:) Skrevet 4. september 2006 #9 Skrevet 4. september 2006 Kjøp noen bodyer og 2 sparkebukser i str. 56 (de aller fleste kan bruke dette). Deretter se hva du får...
♡Linda♡ Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 http://www.babyshop.no/ På denne sida finner du en fin utstyrsliste.. denne har jeg skrevet ut og går ut ifra ihvertfall... greit å ha noe å forholde seg til:o)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 sjekk ut hva du og barnefar veide da dere ble født, om dere var under 3500g trenger dere 2-4 uker med str 50 om om dere var større ville jeg satset på 56. går ann å kjøpe inn å ikke ta av lappen så du har mulighet til å bytte. så ser du hva du trenger, barnefar kan alltid sette på en klesvask hvis han vet hvem av stablene han skal sette på. kan også være kjek med ullbody+ ullstrømpebukse når barnet kommerpå januar på kalde dager
godiva med 3 gull Skrevet 23. september 2006 #12 Skrevet 23. september 2006 Jeg kjøpte endel i 56 før jeg fikk jenta mi. Men hun kom ut 55 lang, så det var ca 1 uke med bruk av det tøyet. Man bruker omtrent ikke de minste str, med mindre man regner med et lite knøtt
Mrs. Bouquet Skrevet 23. september 2006 #13 Skrevet 23. september 2006 50 er vel nyfødt og 44 er prematur, selger begge deler på h&m. Lurt å ha det mest nødvendige i str. 50 og 56 så kan du heller kjøpe mer i den størrelsen som er mest akutell. Er vanskelig å vite hvilken størrelse som vil passe best.
SuperJessie <3 Skrevet 1. oktober 2006 #14 Skrevet 1. oktober 2006 de har prematurklær på fru lyng også forøvrig.. minste str var 32.. herregud så lite.. trodde det var babybornklær først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå