piaskrull Skrevet 21. august 2006 #1 Del Skrevet 21. august 2006 Hvilke kosttilskudd burde jeg ta? Jeg tar ingenting foreløpig. Samboeren min maser om at jeg må ta Omega3, for det har han lest. Men noen som vet akkurat hva jeg trenger? Har lest noe om folat, men vet ikke engang hva det er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 21. august 2006 #2 Del Skrevet 21. august 2006 Folat er lurt. Det skal forebytte blandt annet ryggmargsbrokk hos babissen. Kjøpes på apoteket, en liten pille hver dag med mindre legen anbefaler andre doser. Jeg snakket med legen i dag da jeg bestilte time, og spurte om det var annet enn folat som burde tas, tenkte som din samboer omega3, kalsium etc. men hun sa de bare pleide å anbefale folat, med mindre blodprøver viser for lave verdier.... Så jeg lever lykkelig i den tro at folat holder inntil videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris. Skrevet 21. august 2006 #3 Del Skrevet 21. august 2006 omega 3 er kjempe viktig, de har kosttilskudd som heter gravid på apoteket innholder folat også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris. Skrevet 21. august 2006 #4 Del Skrevet 21. august 2006 Omega er viktig for utvikling av hjernenee.. står i boka dere får av legen......... løp å kjøp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 21. august 2006 #5 Del Skrevet 21. august 2006 folat bør du springe å kjøpe:) selger det på apoteket, og om du spørr så vet de hva det er:) Det hjelper babyen med å lukke ryggmargen skikkelig og forebygger ryggmargsbrokk og hareskår... skal ideelt sett taees 1 mnd før man blir gravid om jeg ikke tar feil, men bedre sent enn aldri:) ellers så tar jeg en slik gravid vitamin blanding som du får kjøpt på butikken(min innholder folat) og så tar jeg omega 3... tror det holder... noen tar B12(tror det var 12) da dette skal hjelpe mot kvalme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 21. august 2006 #6 Del Skrevet 21. august 2006 Hmm, da blir dem omega3 på handlelisten for i morgen på meg også Hmfr - dårlig at legekontoret ikke sa noe om det !:/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 21. august 2006 #7 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg tar Gravid kosttilskudd fra Nycomed, som inneholder alle vitaminer + den folaten man trenger, og Triomar som inneholder Omega 3. Samboeren din har helt rett i at ihvertfall Omega 3 og Folat (du bør ha 0,4 mg folat om dagen) er viktig å ta nå. Lykke til i resten av svangerskapet! :0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 21. august 2006 #8 Del Skrevet 21. august 2006 ja d sies at omega 3 er viktig for utviklingen av hjernen til babyen;) men d er vel ikke bevist så kan jo være derfor ikke legen anbesfalte det... men hva gjør vi vel ikke for babissen;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piaskrull Skrevet 21. august 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 21. august 2006 Oj! Ja, da har jeg litt jeg må kjøpe inn i morgen, ja:) Er liksom litt redd for å ta noe som hest siden jeg ikke har snakket med legen min enda, men det kan vel ikke være farlig og ta det kosttilskuddet som heter "gravid" på apoteket, uansett? hehe. Jeg får spørre apotek-dama om den i morgen. Takk takk alle sammen:) (fikk litt dårlig samvittighet ovenfor barnet jeg nå, så nå må jeg virkelig sette igang med dette jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå