Gå til innhold

Blødninger stoppet og ahr vært til legen i dag

Anbefalte innlegg

Samme gamle, ufølsomme nisse som sist :-( Når jeg sa at blødningen hadde stoppet ( i går) sa han: jamen da er jo alt bra"! Særlig! Tror ikke alt er bra når jeg har blødt og hatt vondt i 4 døgn. Fikk etter mye om og men en henvisning til ultralyd, men jeg må selv ringe sykehuset i morgen og få time - han mente ikke det hastet noe. Jeg tok også en ny urinprøve med hcg-måling og den var fortsatt positiv, men jeg vet jo at hcg kan være positiv lenge etter dersom det er MA. Men den "kloke" legen mente at da ville den gått ned for lenge siden iom at det nå er 6 døgn siden, jeg begynte å blø. Vel, jeg stoler ikke på han i det hele tatt og håper jeg klarer å få grinet meg til en ul i morgen allerede på A-hus. Klarer næsten ikke å leve lengre med denne uvisheten; det tar virkelig på. Sykemeldingen min ville han ikke forlenge så i morgen er det tilbake på jobb :-( Synes bare dette er helt unødvendig og jeg føler meg rett og slet dårlig behandlet.

Fortsetter under...

Ja, her fikk jeg svar nesten før jeg rakk å spøre!

For en tåpelig nisse av en lege!

Ring poliklinikken i morgen tidlig, da får du nok time i løpet av morgendagen!

Det er helt umenneskelig å leve med så mye uvisshet. Kan vel underskrive på det!

Lyke til, krysser fingrene for deg!

Stakkars deg nungo. Du må skifte lege når du har en slik nisse til lege. Du får sikkert ul ganske snart slik at du får en avklaring. Skjønner ikke at legen din mente du selv måtte ringe. Han kunne ringt og ordnet det mens du satt på legekontoret synes jeg. Lykke til på ul. Håper de finner en liten spire som har klart å klamre seg fast.

klem fra

Åh, for en dustelege. Han kunne ha henvist deg til ultralyd før helgen, så hadde du sluppet denne uvissheten!

Når du ringer sykehuset og forteller om din forrige MA og hvor redd du er, så tipper jeg du får time på dagen.

Hvis du merker symptomer som kvalme osv fortsatt, så er det et godt tegn. Det var det i alle fall for meg!

Krysser fingrene for deg, lykke til!

Hilsen

9+2

Tusen takk for all omtanken - det er så godt å ha dere. Det hjalp skikkelig å få bekreftet at jeg ikke var helt på villspor når jeg syntes at legen var en ordentlig dust - heldigvis er det ikke min fastlege - hun er helt super, men uheldigvis har hun ferie for øyeblikket. Jeg har uanset hva dette må resultere i, booket en time hos henne med en gang hun kommer tilbake - har litt behov for å oppdatere henne og synes egentlig også hun kan høre hvor dustete hennes kollega er - på en pen måte, naturligvis. Jeg skal i alle fall aldri mer gå til ham, om han så er den eneste på legekontoret, som er ledig - da betaler jeg heller for privat.

Annonse

Uff, nå har jeg vondt av deg. Håper virkelig alt ordner seg i morgen, ul og et klart svar. Kommer du på ul så prøv å få en sykemelding der. Hadde jo selv en ma i november, og måtte gå mange dager å vente fordi legen ikke var sikker på om det var liv eller ikke. Forferdelig slitsomt psykisk å gå å veksle mellom håp og tvil. Første gang jeg hadde en ma for 12 år siden, fikk jeg ikke sykemelding. Legen sa da at jeg ikke måtte synes synd på meg selv, jeg hadde bare godt av å jobbe litt og få andre ting å tenke på!! Når jeg kom tilbake til samme legen en måned senere fordi jeg trodde jeg var gravid utenfor livmoren, sa han bare:hvorfor bruker du ikke prevensjon!! (en måned etter det igjen ble jeg gravid igjen og da gikk det bra til tross for blødninger...) Nei, disse legene er ikke nødvendigvis noen menneskekjennere selv om de burde vært det etter et langt yrkesliv!!

Ønsker deg nå bare alt godt og krysser fingre for morgendagen.

Kjære nungo.

Du må skifte lege,den nissen der er du ikke mye tjent med!

Dette gjør du enkelt med et tastetrykk på nett!

Jeg håper for din del at dette går bra,vil liksom ikke slippe håpet.

Tenker på deg i den vanskelige stunden,ord blir fattige.

Skulle gitt deg en god klem!

Hilsen vilsågjerne.

huff, leger skjønner ikke at dette er slike episoder som får oss til å rømme fra legekontor i lang tid etterpå. Fryktelig ufølsom lege det der... godt det ikke er fastlegen din. Håper alt går bra med deg, og det med UL løser seg nok skal du se. leger er mennesker de også, selv om man av og til kan lure på enkelte. Men stå på, ikke gi opp!!!

Hei nungo

Nå har jeg oppdatert meg på hva som har skjedd siden sist, og føler virkelig med deg når du nå må oppleve denne uvissheten. Og i tillegg forholde deg til en elendig lege, det skulle ikke vært lov!! Håper virkelig du fikk avklaring mht UL i dag, skal sjekke innom senere for å se om det ligger noen oppdatering fra deg. Uff, kjenner at jeg virkelig blir fortvilet på din sin vegne her nå, og håper virkelig at det "bare" var en "snill" blødning som ikke har noen betydning for den lille spiren.

Tenker på deg ***sender masse trøste- og oppmuntringsklemmer****

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...