Gå til innhold

Hvor høy feber har barna deres hatt etter å ha fått vaksine??

Anbefalte innlegg

Var på 6 mnd kontroll i dag, lillejenta fikk andre dose av prevenar-vaksinen. Men så gjorde legen en feil og ga henne også den vanlige vaksinen (difteri/stivkrampe etc.). Denne skulle hun egentlig ikke ha igjen før ved 1-års kontrollen.

Jeg ble veldig usikker og spurte legen hva den andre vaksinen var, fikk det liksom ikke helt til å stemme. men stolte vel mer på at hun hadde oversikten! Men det var visst ingen fare ved at hun fikk den vaksinen, hun blir bare ekstra godt vaksinert...

Men nå har hun 38,7 i feber og er sutrete, men virker ellers i fin form...

Noen innspill?

Hilsen

Fortsetter under...

hei

fekk hu ikkje den for hhb?

Tulla mi reagerte med febner i nesten to dagar etter 5mnd vaksinene, men feberen gjekk ikkje over 39 denne gangen. Derfor ga eg gu ikkje paracet. Ved 3mnd vaksina var feberen oppe i 39,5 og då fekk hu ei lita stikkpille.

Ellers var hu ganske sur og grinete (men hu får tenner og nå så det kan vere det og..)

da felix fikk de to sammen på 3 mnd kontrollen fikk han feber som jenta de har nå, han var i full vigør ellers. Bare se til henne resten av kvelden og natten og hvis feberen stiger til over 39-39,5 ville jeg gitt paracett. Jeg passet på at han ikke hadde for mye over seg også om natten.

Helsesøster sa til oss da vi fikk vaskine (ved 3 mnd kontroll) at feber litt over 38 var helt vanlig - samt sutrete og kanskje vondt der stikkene var. Men vi skulle ikke ta alt for gitt og tro at alt var normalt. Feber oppi 40 var IKKE normalt, da skulle vi ta kontakt. Lillebror hadde feber litt over 38 første kvelden, så var han som før igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...