Gå til innhold

Jeg er så drita lei!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke være gravid lenger nå, jeg vil ha ut min lille baby i magen å bare kose med henne!!!

Jeg er veldig plaget med bekkenløsning å kan ikke gjøre noen ting før jeg får kjempevondt. Jeg har så lyst å vaske hele huset å ha det rent og pent, men blir stoppet av det pokkers bekkenet. I tillegg får jeg ubehagelige kynnere bare jeg går bort i postkassen. Magen blir så hard at jeg er sikker på at den skal eksplodere. Det er ikke vondt, men bare veldig ubehagelig.

Om nettene får jeg ikke sove. Jeg må tisse 20 ganger, er så tørst at jeg drikker masse vann, står opp for å spise banan fordi jeg blir sulten, og jeg har slike rastløse ben. (kribler noe helt sinnsykt i bena)

Og om dagen er jeg bare sååååå sliten.

Har nok en dårlig dag i dag, så da irreterer alle plagene meg enda mer. Skal jo egentlig bare være kjempeglad at jeg i det heletatt er gravid og kan få barn, men av og til glemmer jeg det litt... *fy meg*

Nok syting og klaging fra min side, håper på en bedre dag i morgen:-)

Er i uke 32 forresten så det er ikke sååå lenge igjen

*spoler noen uker frem i tid*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å.. her kjenner jeg meg helt igjen.. ikke noe morro.. men vi må bare holde ut og ikke tenke så mye.. snart er babyen her.. i dag var jeg så lurå skifte på senga.. tør ikke legge meg ned nå,for da vet jeg jo at jeg ikke kommer opp igjen.. uff..

Har begynt med formiddags lurer jeg.. så sover jeg bort litt av dagen.. ;)

Pleier å svømme hver dag for å holde bekkenet olitt sjakk..gruer meg til den dagen jeg må slutte med det .. utrolig deilig å være i vann..

Uff uff.. klage klage fra meg og ..

Klage klem;)

må jo le litt av meg selv og.. makan til sytepave he he

Skrevet

hejhej .. det var godt og høre d er flere som har det som meg,er i uke 35 og har samme plagene som deg.møkklei nå....;)Men det er ikke lenge nå til vi kan kose med bebisene våre og det er jo noe å glede seg til......

Skrevet

Ja, det er vel bare å bite tenna sammen å holde ut de siste ukene...

Jeg føler meg som en hval som ligger å sukker og stønner på sofaen for det meste av dagen. Får i det minste litt trim da når jeg leverer og henter dattera mi i barnehagen. (med bil, er det ikke trim å trokke inn gasspedalen?)

HI

Skrevet

føler meg bare så truffet:) sitter her og ser på hybelkaninene som formerer seg i rakettfart...blitt en hel familie av dem...søskenbarna og onkler og tanter koser seg på hyller og lamper og klesvasken blir bare høyere og høyere.

tisser så mye at jeg er blitt blondine nedentil, ja du leste riktig, stoffene i urinen har bleket håret.Ellers så er mine plager helt like dine. måtte stå opp i natt og ransake kjøleskapet.

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen jeg også...

fikk en fin oppmuntring forlenden dag, vi er vel laget på denne måten, når vi kommer til fødselen så er vi så skikkelig dritt lei av alle plager at vi står på for å få det overstått. Kort tid etter fødselen er det jo glemt (heldigvis) Men fy så kjedelig det er når det står på.... "Belønningen" er jo veldig bra da...

Skrevet

har termin på fredag, så er jæævli lei for å si det mildt. mitt tips til dere, som enda på papiret har 8 uker igjen, er å ikke tenke så mye på det enda, believe me det blir værre.. ;)

prøv å finn på ting med folk, vær sosial, vask huset, lag rutiner til etterpå, vask babyklær, lag fotoalbum, ommøbler i huset.. jaa alt som får tankene vekk, for de siste ukene så gidder man ingenting, slik opplever iallefall jeg det :)

Skrevet

åååååh jeg skulle gjerne gjort alle de tingene der cecilieterese....men med bekkenløsning kan man ikke gjøre halvparten av det du foreslår.

Ommøblere i huset er du gaaal....jeg skulle bare sette i sammen vogna jeg for noen uker siden og ble sengeliggende i tre dager med sinnsyke bekkensmerter. Babyklærne er vasket for lenge siden, fikk gjort det når bekkenet hadde en god periode....fotoalbumet er jeg ferdig med...men uff fikk en kink i ryggen av å sitte med alle de bildene så mange dager på rad....

Jeg har fått god nytte av kjøreturer med samboer og forsiktige gåturer på mykt underlag, lånt masse filmer, lest masse bøker og blader, blitt trillet i rullestol på kjøpesentrene så har jeg sluppet opp for smertefulle dager derpå...vært på fisketur med venner i behagelig solstol...spilt tvspill..det kan man gjøre liggende:) vært på kino i luksussalen( der har de ekstra store og behagelige stoler som man kan regulere..hmmmm)

Kroppen vil ikke være med lenger, den nekter plent, hørte ikke på kroppen sist uke og tok meg en god lang tur...ble en forferdelig lyskestrekk..har idag prøvd å brette klær, men bekkenet nekter meg å sitte og kynnerne river meg i deler...og de er bare blitt verre ikveld pga det...prøvde å besøke en venninne igår, skulle løfte babyen hennes og da fikk jeg krampe med påfølgende kynnere...

går tur hver dag, men du skulle sett meg der jeg går, går som en gammel dame....bekkenet bare låser seg for det meste og går med krykker eller rullestol når kynnerne vil være med på turene...jeg vil jeg vil....

Skrevet

Huff, får virkelig sympati for deg når du forteller, å det gjør meg glad på egne vegne at jeg har vært heldig å ikke fått bekkenløsning. Vi får iallefall for din del håpe at du får før terminen :)

Men lurer, har du hatt bekkenløsning hele tiden, eller har det kommet helt på slutten? krykker, rullestol.. men iallefall om kort tid så vil all smerte what so ever, være verdt det:)

Skrevet

Jeg har hatt alt fra a til å...har noen meg et spm å spørre om kan jeg sikker svare for jeg vært borti aaalt....legen min bare ler av meg og sier at jeg er den eneste gravide pasienten hans som har fått såå mange plager på engang...

Jeg har problemer med å gå i perioder, det utløses som oftest hvis jeg vært for mye i ro eller for aktiv, prøver å finne en middelvei men det går veldig ofte den ene eller andre veien..pga de tusen andre plagene...misuuuuuuunnnnner deg som ikke har bekkenløsning, har hatt gode perioder og da har jeg vært ute på alt som det går an å være ute på... i de verste periodene bruker jeg krykker og rullestol for å komme meg rundt....når bekkenløsningen blir kraftig trykker den på nerver og da mister jeg følelsen i beina og da kan jeg ikke gå...når jeg bruker krykker er den ikke så kraftig men sliter med også med bekkenlåsning og da blir beina helt stive og ubeveglige...men jeg må ut med hunden tre ganger daglig og det er jo en stor risiko for blodpropp hvis man ikke får beveget seg...alle vi gravide har mye tykkere blod når vi er gravide...

har du sett innlegget til den anonyme her på siden som kommenterer hvor dumme de med "gåsegange" er? Skulle gjerne gitt henne en dose bl jeg...grrrrr......

Fortsett med husvasken du..jeg hadde og gjort masse av det hvis jeg hadde følt meg bedre...men du burde være forsiktig med ommøblering av huset...for det om du ikke kjenner at du har bl så har du mye løsere ledd nå når du er gravid og man bør ikke belaste rygg og bekken for mye...

Skrevet

huff, du får fortsette å være tapper å holde ut :) har du noen som er flinke til å hjelpe deg da? burde jo ikke være nødvendig at du skal ta det fulle og hele hunde-ansvaret når tilstanden er som den er.

Ja særiøst, leste det, blir bare alt for dumt.. man vet aldri når man havner i en slik situasjon selv. Men det finnes så klart personer som er født hypokondere som har alt mye værre en alle uansett, kan hende det er en person hun kjenner som hun prater om. Men uansett så går det ikke an å slenge ut slike ting, kan tenke meg det er personer som føler seg svært støtt av det, da de faktisk ikke har noe valg. er jo bedre å gå ut å gå som ei gås, enn å bare sitte hjemme. Merker bare skjøl når jeg har gått ett styke, at jeg går ikke like rett som før. Det er barnslig og noe man bare må heve seg over :)

Skal vaske leiligheten i morgen, starte å lese på semesterpensum og holde meg unna ommøblering, det har vi fått gjort for et par uker siden - hærlig :)

Skrevet

ohh yess, det samme som e har lest.. som sagt blir for teit, klare ikke la meg provosere engang, før e miste bare all respekten for folk som skriv sånne ting. Men e skjønne for folk som har plager som gjør at man gjør som beskrevet i innlegget hennes, skjønne at det e ekstra provoserende. Men alle e jo enig i at det må være en håpløs idiot, uten empatiske evna som har skrevet det da :)

Skrevet

Ja har en supersamboer som gjør alt jeg sier han skal gjøre, men vi tar det litt rolig nå, han jobber 12 timer hver dag og har fri en dag annenhver uke så jeg maser ikke på han om husarbeid...

Jeg elsker å gå tur og vi har en border collie hund som er treningsfreak...så jeg tar han ut to-tre ganger til dagen slik at jeg får beveget på kroppen, går som en gås da,og veldig sent men har ikke lyst å være helt ut av form når jeg skal føde...

Han tar hunden med ut på morningen og jogger med han, senere på dagen/kvelden trener han hunden på den måten bc hunder skal trenes...de er veldig intelligente og trenger å få hjernetrim hver dag helst for å være lykkelige...min hund er nok kjempelykkelig...

og på kvelden går vi vanligvis alle sammen tur i min sloooooow motion

Du er heldig som har så kort tid igjen....har så lyst å se lille nurket mitt idag jeg...gleder meg til hun kommer, da skal hun også være med på turene våre, har kjøpt bæresele til henne når jeg skal gå tur alene med hunden...og vogna funker fint for lengre turer....trener du noenting??tur, basseng, treningsstudio??osv?

Skrevet

høres jo kjempe fint ut :)

Trena mye før jeg ble gravid, men har vært ekstremt slapp under graviditeten. Startet å studere litt i vår, men alt gikk i vasken, for var så dårlig hele vinter at eksamene gikk opp i røyk, så flyttet vi to ganger, å siden samboeren min er medisinstudent så var det mye eksamenslesing på han, ergo mer arbeid til meg. Så treningen har måttet vike. Men går endel, prøver å ikke bare sitte i ro også. men med engang det er mulig så starter jeg opp på sats igjen, så skal vi være med på babysvømming. siden jeg skal være studerende mamma så blir det ekstra mye gåring, å det er en halvtimes tur til universitetet, å det er mest bakker :)

Er du flink til å trene, har vel egentli fått inntrykk av at dere er sportye begge to?

Skrevet

Jeg er veldig sporty til vanlig ja...klarer vanligvis ikke sitte i ro...han trener kickboxing og vi går ( jeg gikk )regelmessig på helsestudio, utenom det jogger han hver dag med hunden...noe jeg har pleid å være med på før jeg ble gravid...

Jeg går til fysioterapi to ganger hver uke der jeg får strukket, varmet, og massert alle muskler, det hjelper helt sinnsykt mye. Er medlem på sportsclub, men abonnementet er fryst så lenge jeg har så kraftig bekkeløsning, men når jeg har fått godklumpen ut skal vi begynne på mor og barn trim der min fysioteraput er instruktør. Min samboer skal ha med babyen på babysvømming( hans mor gjorde det når han var liten) må han en baby som kan svømme...:) og jeg skal fortsette hos fysioteraputen min 6 mnd framover minst ( har mange trenings og slitasje skader fra før i tiden)

heldig du som har en samboer som er medisinstudent..kan du jo spørre han om mange ting:) hva var du så dårlig av....jeg sliter også med Hyperemesis Gravidarum( kraftig svangerskapskvalme) og var innlagt i de tre første månedene mine...ble et skjelett...da..nå har jeg blitt stor og rund over magen:)

Skrevet

Ikke værst :) er nok ikke SÅ ivrig på treningsfronten som dere, men moderat opptatt av det :)

Var kvalme som var problemet de første 4 månedene, utrolig grusomt. Men ikke på nær linje med deg da, var ikke innlagt :)

Hehe det med å ha en samboer som er medisinstudent er blanda positivt\negativt. Believe me. :) det kan fort bli for mye sykdomsprat, bekymringer osv. utav ingenting. Men er veldig flott også, fordi han måler blodtrykket, urin, osv. hjemme, så vet jeg iallefall at vi ikke gjør ting vi ikke skal :)

Skrevet

Hei

Her er termindagen passert, så et lite tips; glem dato for termin og fukuser heller på at du skal ha føda til 14 dager etter termin! Sinsyk dag termindagen.......og de som kommer etter; dritt!

Så i morgen blir det akepungtur i håp om å få den lille til å forstå at det finnes et liv utenfor magen også :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...