Gå til innhold

hva skjer etter MA?

Gjest

Anbefalte innlegg

For en uke siden fant gyn ut at jeg har hatt en MA for ganske lenge siden. Skulle vært 12 uker nå, men knøttet sluttet å vokse ved 6 mm...

Hva skjer nå egentlig? Skal på sykehuset snart, de skulle ringe men har ikke hørt noe... Blir det utskrapning eller finnes det andre måter å bli kvitt "restene" på? Huff, hørtes grotesk ut, men er jo bare fakta...:( Har hørt at ved utskrapning må man i narkose...? Får man dra fra sykehuset samme dag eller?

Håper noen har svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Trist det som har skjedd. Ved MA så er nok eneste måte å utföre utskrapning. Det foregår ved full narkose. Selve inngrepet tar maks 10 min. Etter at du har våknet, spist litt og värt på do, får du lov til å dra hjem igjen, hvis du föler for det.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en utskrapning. Du får full narkose. I følge legen på Ullevål og gynekologen min er en utskrapning så og si det samme som en abort. de bruker et "sug" til å ta ut det som er der inne. Våknet opp raskt etterpå og kunne gå hjem etter ca en time. Fikk noe brødskiver og så var det over.

Håper det går bra med deg. Det jeg skrev over hørtes kanskje litt brutalt ut. Håper du kommer inn på sykehuset fort. Det er ikke noe gøy å gå å vente med dødt liv i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...