Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Hvordan kan en vite om en lekker fostervann eller om at det bare er urin som kommer? Jeg opplevde i morges etter å ha tatt en dusj at det dryppet urin eller hva det var fra meg enda da var jeg på do å tisset før jeg hoppet i dusjen......det kan jo være fostervann, men det vet jeg ikke. Har opplevd det en annen morgen også. Kan det bare være urin pga at jeg er utrolig tissetrengt etter at jeg har stått opp? Bør jeg fortelle det til jordmor?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Du må ringe føden, det gjorde jeg. De sjekker da evt. truse eller bind. Er de usikre så tar de en underlivsundersøkelse. Lekker du blir du satt i gang etter 1 til 2 dager pga fare for infeksjoner
Ninn (har født:) Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Hei! Det kan jo være veldig tynn utflod, jeg har hatt det selv og lurte på om det var fostervann. Det var som om det lakk litt, spesielt om morgenen eller etter jeg hadde vært på do. Jeg bekymret meg og ringte føden. Gjør det, så kan de ta deg inn på en sjekk. Det er sannsynligvis bare urin eller utflod, men bekymrer du deg er det jo greit å sjekke. Lykke til:)
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Dytter opp denne. Hvordan vet man om det er fostervann man lekker? Noen som har opplevd det og kan beskrive det? Nå tenker jeg ikke på at vannet går, men at det bare lekker. Hvor mye kommer d ca?
Nr-3-i-Magen Skrevet 22. august 2006 #7 Skrevet 22. august 2006 Jordmora mi sa at hvis du tok på deg et bind og det var tungt og kunne vris opp etter en time så kunne det være fostervann, hvis det bare randt litt (noen dråper) sånn at det bare var litt vått i trusa, så var det nok utflod.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 Ok, det var veldig betryggende å høre har egentli ikke noe lyst til å ringe føden. Tror jeg venter til jeg skal hos kontroll hos jordmor neste gang for å spørre henne Jeg er i uke 29 og synes det er rart om en skal lekke fostervann. Jeg begynte å bekymre meg fordet fordi jeg leste om det inne på BIM her.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #9 Skrevet 22. august 2006 Spurte jordmor Siri her inne og hun sa det var sjelden at man lakk fostervann og at det nok var en bekymring som "gikk litt" her inne. Men, at alt selvsagt var mulig. Spurte også en lege, hun mente man ikke lakk så lenge ikke hodet var festet.... Ikke vet jeg. Satser litt på at "dersom bindet ikke blir klissvått teorien", at det da kun er tynn utflod/urin. Likevel bekymrer meg til tider om det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå