Gå til innhold

illeluktende utflod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i hele svangerskapet vært plaget med mye utflod, men idag luktet den skikkelig vondt. Den var litt brunaktig i tillegg. Er det noen som vet hva dette kan være? Jeg er i nesten uke 34.

Håper noen kan gi meg noe svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt forrige svangerskap gikk slimproppen i uke 35. Den var blandet med blod, og hadde blodig utflod i dagene etterpå. Husker ikke om det luktet vondt..

Skrevet

uff,ja jeg har også hatt det denne uken, ikke farge på den da.. Men skikkelig råtten lukt siste 2-3 dager! Ser ikke ut som noe slimpropp, men sist registrerte jeg aldri at den gikk..(er i uke 34 jeg og).

Noe andre som vet???

Skrevet

Høres typisk ut som bakteriell vaginose, alle kvinner har det i større eller mindre grad og er mer vanlig i svangerskap siden slimhinnene er så følsomme da.

Utfloden er oftest økt ved bakteriell vaginose, spesielt ved graviditet og hvis du bruker spiral. Hos enkelte blir utfloden derimot mer sparsom.

Det mest typiske tegn på denne vaginose er en karakteristisk lukt som minner om råtten fisk. Lukten er spesielt merkbar etter samleie og ved menstruasjon. Enkelte kvinner har hatt denne lukten så lenge at de tror det er normalt.

Noen ganger får kvinnen kløe og lett svie i og omkring skjeden. En sjelden gang kan det være partneren som får plager først i form av svie og hevelse på penishodet.

her har du den fulle linken:

http://www.helsenytt.no/artikler/vaginose.htm

Skrevet

Har idag hatt brunaktig/ beige utflod men den lukter ikke da.. ble litt bekymra men aventer å ser.. kjenner liv og er ikke vondt så håper ikke det er no galt. er i uke 35..

Skrevet

Hvis den ikke lukter er det ikke bakteriell vaginose. Men jeg er også i uke 35 og har hatt det slik som deg siden uke 30 uten at det er noe galt.Slimhinnene er så såre at det skal ingenting til før man blør bittelitt og det kommer ut sammen med utflod og blir misfarget. Med bakteriell vaginose både lukter det og du får denne fargede utfloden.

Skrevet

Ja men da kan jeg nok slappe av da. hehe.. godt å høre det er fler som meg. hehe... blir alltid litt bekymra med sånn misfarga utflod..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...