Gå til innhold

Anbefalte innlegg

i februar 2003 fikk vi vite at min mann hadde få og dårlige svømmere. dette kom av at han måtte operere ned den ene testikkelen da han var 12 år,altså altfor sent.siden barne ønsket var stort og vi hadde dårlig tid valgte vi å gjøre det privat. valget falt på omnia i oslo.spraying og sprøyter gikk fint og i mai fikk vi ut 20 egg,10 ble tilfredstillende befruktet,2 perfekte ble satt inn og vi fikk 5 på frys.så ble jeg overstimulert,fikk vann i lunger og buken,eggstokker på 12 og 15cm og vridning på den ene.var like før jeg måtte operere men den vridde seg tilbake.lå en uke på sykehus og så var alt bare bra.viste seg at vi ventet tvillinger.var sprek frem til uke 28 da fikk jeg rier. inn på sykehus, fikk riedempende og lungemodningssprøyter og det stoppet opp.gudskjelov. jeg mer eller mindre lå etter dette.fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og barna ble tatt med ks i uke 35+0.alt gikk bra.jenta 2600gr og gutten 3000gr.etterhvert ønsket vi oss et barn til og søkte oss til det offentlige og rikshospitalet. de ville ikke hjelpe oss da vi hadde to barn fra før.da var det tilbake til omnia og fryseforsøk.tre fireceller og to treceller var fryst ned sammen.alle firecellene overlevde og vi satte inn et egg.de andre ble destruert.dette førsøket gikk ikke.de andre eggene overlevde ikke.så måtte vi regne på det,hadde ikke råd i utgangspunktet men skrapte sammen.dette forsøket følte vi ikke gikk så bra. fikk bare ut fem egg og av disse var to fine.altså ingen på frys.siden dette var sjansen vår og vi ikke hadde råd til flere forsøk og ikke noe hjelp offentlig satt vi inn begge. er i dag gravid med tvillinger igjen får det kjempe hektiskt noen år. er livredd for å bli syk igjen eller føde fortidlig og ikke kunne ta meg av de to fra før.ser i ettertid at det hadde vært lurt å sette inn bare ett. men alt går.vi har plass til alle barna og skal lkare dette. ps, håper alle lykkes her inne og sender masse baby støv.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6013596-fire-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...