Gå til innhold

Blir ikke kvitt øyebetennelsen..

Anbefalte innlegg

Datteren min begynte å få masse gult puss på øynene når hun var 14 dager gammel. Hun ble og rød og hoven gikk til legen og fikk øyedråper. Brukte disse til det ikke kom mer gult og et par dager etter dette. Noen dager senere igjen kom det gule pusset tilbake og jeg klarer ikke å få det vekk. Har fortsatt med øyedråpene, men de virker liksom ikke. Nå er det tomt for øyedråper. Kan det være at det ikek er betennelse, men tette tårekanaler? Burde jeg ringe legen. Er det farlig å gå med øyebetennelse lenge? Det er snart 4 uker siden det hele begynte.

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6013395-blir-ikke-kvitt-%C3%B8yebetennelsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ja, min sønn er plaget med det samme. Han var 3 uker da han fikk det, da gikk vi til legen og han fikk klorofenikol. Det måtte til, for øynene var helt igjenklistra. I dag er han 8mnd og plages enda litt. Han har hatt det konstant siden den gangen. Jeg har spurt lege hver gang jeg har vært der, men de gjør ingenting med det før barnet er 1 år, hvis det ikke har gitt seg til da. De mener på at det mest sannsynlig er umodne tårekanaler. Fikk anbefalt å ikke bruke noe mer legemidler, enn det jeg brukte først uka... da måtte jeg jo som sagt, fordi øya var igjenklistra. I ettertid har jeg bare tørka og tørka. Hvis det kommer mye, lag kamille-te, tørk med en myk klut/papir, det skal visst lindre og være godt.

Sønnen min har blitt bedre i øyet, det er i ferd med å gå bort, men det kommer enda noe. Så tolmodighet, tolmodighet er alt som trengs.

Lykke til. Ha en fin kveld

Hei!

Min baby har hatt det akkurat slik du beskriver - helt i fra dag 2 på sykehuset. Hun har gått på kloramfenikol samt en annen øyesalve, men ingen ting har hjulpet. Øyet har vært like igjenklistret hver morgen.

Jeg snakket med en apoteker,og hun hadde hatt det samme problemet med sitt barn. Hun gjorde følgende:

1. Vasket øyet rent for puss

2. Dryppet øyet med saltvannsdråper ved morgen / kveldsstell

3. Dryppet noen dråper morsmelk i øyet når dere ammer

Denne "kuren" brukte jeg i 14 dager, og nå er babyen min helt symptomfri. Har aldri gult puss i øyet. Jeg er livredd for å få det tilbake, så jeg drypper en dråpe saltvann i øyet hver dag samt litt morsmelk.

Test dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...