Gå til innhold

Vært til vurdering på sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

der de målte lille gutten i magen, så at han fremdeles satt og tok røntgen av bekkenet mitt. Nesten sikkert at det blir setefødsel på meg da... Skal opp igjen i morgen formiddag (vet ikke hvorfor, fikk jo svar på røntgen med en gang.. ) kanskje for å diskutere hvordan og hva som skal skje?

De ville ikke ta keisersnitt på deg med mindre det var absolutt nødvendig her, og de mente det her kom til å gå så bra så....

Noen med erfaring fra setefødsel? Hvordan er det da? Skal man tidligere opp på sykehuset så de kan overvåke ting og tang bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare ønske deg masse lykke til jeg. Kaningenting om setefødsel, men de to venninnene mine som har hatt det, har det gått kjempebra med! Og begget o fikk gutter som var 37 cm rundt hodet!

Klemmer,

Skrevet

Takk for det:)

Kan jo hende jeg må gå her en stund og vente enda, har ikke termin før 11.09.

Godt å høre at det går bra med andre som har vært gjennom det samme:)

Skrevet

Er du førstegangsfødene?

Når eg fikk jenta mi, satt ho i sete...de prøvde og snu ho, men det gikk ikkje.

Eg fikk vertfall beskjed om at de helst ikkje tok setefødsler på førstegangs, så blei ks på meg.

Trur det der med ks er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus, og lege til lege.....men de gjør nok det de mener er best!

Når har du termin?

Klem

Skrevet

Ja, jeg er førstegangsfødende. Jeg har termin 11.09.06.

De skal visst ikke prøve å snu min lille gutt og setefødsel syns de var helt greit her på sykehuset. Skal føde på Haukeland.

Det de sa (og de sier sikkert mer i morgen når jeg skal opp dit igjen) var at man fikk epidural, det ville være fødselsleger der, man stod klar med tang, man ville passe ekstra godt på så ikke babyen ble stressa og at de ville klippe.

De var visst ikke glad i keisersnitt hvertfall...

Skrevet

De seie jo at Haukeland er eit sjukehus som tar mange sete fødsler.

Eg var veldig engstelig for om ungen denne gangen låg i sete, for eg vil fø!!!

Då sa jordmora at om det låg i sete og eg allikevell ville fø fikk eg reise til haukeland.

Men den problemstillinga slipper eg heldigvis denne gangen.

Håper alt går bra for deg vertfall!!

Skrevet

Ja, de var visst ikke nervøse for setefødsel der oppe hvertfall:)

Og ifølge legen min hadde jeg visst et bekken han kunne spassere ut av... så det er vel bra.

Kommer til å bli mange fler som er der under fødsel, to jordmødre, en barnepleier, en eller to fødselsleger og så skulle det komme en barnelege etterpå. Pluss meg og samboer... Folksomt.. He he:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...