Blomst @->->- Skrevet 21. august 2006 #1 Del Skrevet 21. august 2006 Sist jeg var på do oppdaget jeg blod i utfloden. Det var helt lys-rosa, og veldig lite. Men likevel blod! Jeg er ca 5 uker på vei og aner ikke hva dette betyr. Vet noen??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 21. august 2006 #2 Del Skrevet 21. august 2006 Det kan bety absolutt ingenting...små blødninger er helt normalt. Sjeden er veldig følsom så det skal utroli lite til før den begynner å blø litt:) (særlig sex kan lett føre til blødninger ) Om det ikke kommer i store mengder så er det nok ikke noe å bekymre deg over:) lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Circe Skrevet 21. august 2006 #3 Del Skrevet 21. august 2006 Hatt det sånn jeg også. I en uke nå. KAn være mye. Men tror ikke det er noe farlig. Jeg har jekket, og alt er bra. Men har fått beskjed om å ikke gjøre noe som helst fram til det har stoppet. Men ring sykehuset hvis du er usikker. Kontakt jordmor der du skal føde. Kan hende de tar deg inn og sjekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst @->->- Skrevet 21. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 21. august 2006 huff, synes dette var skummelt. Jeg har ikke vært til legen ennå, siden det fortsatt er tidlig. Dette er min første gang, så jeg har jo ikke peiling. Hadde egentlig tenkt å gå på trening nå, men jeg bør kanskje la være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Circe Skrevet 21. august 2006 #5 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg hadde kanskje tatt det med ro ja. Men jeg er ingen ekspert. Sier bare hva jeg fikk beskjed om. Men dette kan være veldig veldig normalt altså. Men forstår redselen din. Vet åssen det føles. Ikke noe koselig i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 21. august 2006 #6 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg fikk beskjed om å ta det med ro når jeg blødde! Hadde droppet treningen i dag jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst @->->- Skrevet 21. august 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 21. august 2006 Men hva kan det være? Jeg ser at man ofte skriver om MA - men hva er det forkortelse for? Kan det være det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 21. august 2006 #8 Del Skrevet 21. august 2006 ma er svært sjeldent og er når kroppen ikke støter ut et dødt foster som er det som skjer i sa.. Små blødninger er helt normalt tidlig i graviditeten, så for all del ikke få panikk!! om du begynner å blø mye eller om blødningen forsetter utover kvelden og i morgen bør du oppsøke legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Circe Skrevet 21. august 2006 #9 Del Skrevet 21. august 2006 JEg fikk noen forskjellige grunner. 1. Kroppen henger ikke med, så du kan få antydning til mens (helt ufarlig) 2. Livmortappen (eller noe sånn) er ekstra følsom 3. Noe som bare må ut. Dette er ihvertfall det jeg husker. Det er nok ingen MA. Da merker du ikke at du mister. En SA er en spontan abort. Da blør du. Men det er masse blod, gjerne med klumper, og det hører vel med en del smerter også. Håper dette roet deg litt. Men hold deg hjemme fra trening og kos deg på sofaen, og la typen dulle litt med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 21. august 2006 #10 Del Skrevet 21. august 2006 ja vil og råde deg til å ikke trene, når du trener vil pulsen gå opp og du kan blø mer utav det såret som er... slapp heller litt av å kos deg i kveld:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 21. august 2006 #11 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg vet at MA er når man må ha utskrapning fordi fosteret er dødt, og kroppen har ikke utstøtt det på normalt vis som en i en spontanabort! Så lenge det ikke er mye blod trenger det ikke være noe farlig. Hvis du leser på uke til uke her inne på barn i magen står det at flere opplever å blø litt i begynnelsen av et svangerskap. Jeg vet du er redd, jeg vet hvordan du har det. Har selv opplevd 2 spontanaborter, og jeg opplevde dette med kraftige smerter og mye mørk blod med klumper. Den andre gangen var det ikke fult så mye blod og kunne vært som en normal menstruasjon. Jeg hadde ei venninne som begynte å blø masse, men der gikk alt bra! Tror du kan slappe helt av hvis det er lite. Slapp av og evt. ring sykehuset for mer info hvis det får deg til å slappe enda mer av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst @->->- Skrevet 21. august 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 21. august 2006 tusen takk - det hjelper å få svar fra dere. Jeg har ennå ikke fortalt det til andre enn min mann, og da er det godt å få svar på bekymringene man gjerne har første gang man er gravid.. Ja ja, så får jeg holde sofaen i kveld... Det er jo ikke så dumt med alt det kjekke som kommer på TV ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Circe Skrevet 21. august 2006 #13 Del Skrevet 21. august 2006 Like greit. Mannen min er ute og handler til meg. Han skal lage toast, egg og bacon til meg. Nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst @->->- Skrevet 21. august 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 21. august 2006 Var på do igjen, og ikke noe blod denne gangen, Så jeg satser på at alt er som det skal )) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå